Ważne zmiany: Urlopowicze będą lepiej chronieni

Urlopowicze w Unii mają być lepiej chronieni. Komisja Europejska zaproponowała nowe reguły, zmieniając przepisy dotyczące pakietów wakacyjnych. Chodzi o wzmocnienie praw 120 milionów konsumentów we Wspólnocie.

Obecnie obowiązujące przepisy, które gwarantują prawa turystom, pochodzą z 1990 roku. Wtedy większość z nas dokonywała rezerwacji w lokalnych biurach podróży.

Wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej Viviane Reding powiedziała, że te przepisy trzeba dostosować do obecnych realiów. - Od 1990 roku zmienił się sposób rezerwowania urlopów. Wiele osób korzysta teraz z internetu i tworzy własne pakiety. 64 procent urlopowiczów myśli, że jest chronionych. Cóż, w większości tak niestety nie jest - dodała unijna komisarz.

Nowe zasady wprowadzają między innymi bardziej rygorystyczne kontrole dopłat do ceny wyjściowej - może ona wzrosnąć maksymalnie o 10 procent.

Reklama

Mają one gwarantować też szerszy zakres uprawnień w przypadku odstąpienia od umowy. Klienci będą mogli rozwiązać umowę przed wyjazdem i bez dodatkowych kosztów w przypadku klęski żywiołowej czy zamieszek.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Chodzi też o większe możliwości dochodzenia roszczeń. Jeśli usługa turystyczna nie została wykonana zgodnie z ustaleniami umowy, urlopowicze mogą nie tylko żądać obniżenia ceny, ale też zadośćuczynienia za poniesione szkody niematerialne, zwłaszcza w przypadku nieudanych wakacji.

Teraz projektem przepisów zajmą się unijne rządy i Parlament Europejski. Bruksela ma nadzieję na ich przyjęcie w ciągu dwóch lat.

IAR/PAP
Dowiedz się więcej na temat: turystyka | urlop
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »