Zalew hipermarketów

Spośród krajów naszego regionu, Polacy najmniej chętnie kupują w super- i hipermarketach. Relatywnie dużo polskich konsumentów odwiedza natomiast sklepy tradycyjne - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę ACNielsen.

Spośród krajów naszego regionu, Polacy najmniej chętnie kupują w super- i hipermarketach. Relatywnie dużo polskich konsumentów odwiedza natomiast sklepy tradycyjne - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę ACNielsen.

Liczba hipermarketów wzrosła w Polsce o 80 proc.

Polska ma najniższy (35 proc.) odsetek klientów sklepów "nowoczesnych" (czyli supermarketów i hipermarketów) w porównaniu z innymi krajami Europy. Do takich sklepów w Czechach chodzi 70 proc. klientów, na Słowacji 69 proc., a na Węgrzech 56 proc. W sklepach tradycyjnych kupuje 16 proc. Polaków, 13 proc. Węgrów, 11 proc. Czechów, 7 proc. Słowaków.

Zdaniem Polaków, najważniejsze w wyborze dużego nowoczesnego sklepu jest jego położenie - Polacy deklarują, że kupują w takim sklepie dlatego, że jest położony blisko domu.

Reklama

ACNielsen zauważył, że od 2000 do 2004 roku liczba hipermarketów wzrosła w Polsce o 80 proc. Jest to jednak wzrost niższy niż w innych krajach regionu, np. w Czechach liczba hipermarketów wzrosła o 110 proc. - do 162, na Węgrzech o 160 proc. - do 77, a na Słowacji o 295 proc. - do 75.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: sklepy | zalew
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »