Frost & Sullivan: Rynek pojazdów elektrycznych nabiera rozpędu

Globalny rynek pojazdów o napędzie elektrycznym odnotował ogromny postęp, o czym świadczy ponad 55 modeli aut tego typu dostępnych na całym świecie.

Do końca 2015 roku Europa prawdopodobnie zagarnie drugi największy udział w rynku

Na dany moment ponad 70 procent modeli oferowanych na rynku jest wyposażonych w akumulatory EV (ang. electric vehicle battery, EVB), a około 25 procent to pojazdy hybrydowe zasilane z sieci, typu plug-in (ang. plug-in hybrid electric vehicle, PHEV). Niemniej jednak liczba pojazdów PHEV prawdopodobnie wzrośnie w ciągu następnych trzech lub czterech lat. Zwiększy się popyt na pojazdy o dalekim zasięgu, którymi klienci mogą podróżować dalej niż zwykłym pojazdem elektrycznym.

Potwierdzeniem tego trendu są dane dotyczące sprzedaży pojazdów BMW i3, z wyszczególnieniem sprzedaży pojazdów BEV oraz pojazdów EV o większym zasięgu (ang. extended range electric vehicle, eREV).

Reklama

Z nowej analizy Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej, pt. Analiza strategiczna światowego rynku pojazdów elektrycznych w 2015 roku", (ang. Strategic Outlook of Global Electric Vehicle Market in 2015), wynika, iż w roku 2014 sprzedano 304 683 pojazdy EV i szacuje się, że ich sprzedaż w roku 2015 osiągnie poziom 466 407 sztuk.

Do końca roku Ameryka Północna pozostanie liderem, z udziałem w rynku wynoszącym 36 procent, a na kolejnych miejscach uplasują się: Europa (27 procent udziału w rynku) oraz Chiny (24 procent). Niniejsza analiza obejmuje pojazdy PHEV, BEV, pojazdy EV bliskiego zasięgu (ang. neighbourhood EV) oraz eREV.

- Najwięksi producenci oryginalnego sprzętu (ang. OEM), którzy produkują pojazdy EV, jak chociażby BMW, Tesla i Daimler, oczekują, że będą mogli skorzystać z ulg i dotacji w Chinach, dlatego też firmy te opracowały strategie wzrostu, które mają ugruntować ich pozycję na danym rynku - mówi Prajyot Sathe, starszy analityk rynku motoryzacji w firmie Frost & Sullivan.

- Jednak w związku z rocznym pięcioprocentowym spadkiem wysokości ulg w Chinach, niektórzy producenci będą oferować alternatywne technologie, takie jak zastosowanie ogniw paliwowych, by móc ubiegać się o ulgi.

Mimo że rynek pojazdów EV rośnie we wszystkich regionach, to ogólne wyniki sprzedaży nie spełniają oczekiwań producentów samochodów. Producenci pojazdów w Europie oraz Ameryce Północnej nie zdołali osiągnąć zakładanego poziomu sprzedaży, główne z powodu niechęci użytkowników do wprowadzania nowych technologii, długiego czasu ładowania pojazdów oraz niewiedzy o zaletach pojazdów EV.

Podczas gdy sprzedaż na rynku pojazdów EV w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 30 procent w porównaniu do roku 2013, liczba pojazdów PHEV oraz EV utrzymuje się na poziomie około 162 000 sztuk, co daje wynik znacznie poniżej zakładanego poziomu sprzedaży na rok 2015 wynoszącego milion pojazdów. W ramach strategii zwiększania sprzedaży, producenci samochodów starają się podwoić gęstość energetyczną technologii Li-ion, by poprawić zasięg pojazdów EV.

- Ponadto producenci koncentrują się również na poprawie dostępności sieci stacji ładowania pojazdów EV poprzez partnerstwa, by osiągnąć dalszy wzrost sprzedaży - zauważa Sathe.

Z kolei Tesla buduje swoją własną globalną sieć stacji ładowania pojazdów i ma już ponad 120 stacji w USA, 75 w Europie oraz 25 w Azji, a ich liczba ma się podwoić do końca tego roku.

_ _ _ _ _

Ciekawe

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) poinformowało natomiast o szybkim wzroście sprzedaży samochodów elektrycznych (EV) i hybrydowych z możliwością zewnętrznego ładowania (PHEV) w pierwszym kwartale tego roku.

Rynek obejmujący Unię Europejską oraz Norwegię i Szwajcarię niemal podwoił się. Łącznie zarejestrowano 33.835 nowych osobowych EV/PHEV, czyli o 92 proc. więcej niż 17.616 w analogicznym okresie 2014r.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »