MERLINGRP (MRG): AdMassive – strategia rozwoju - raport 8

Raport bieżący nr 8/2016

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd Admassive Group S.A. (dalej: "Spółka", "Emitent") z siedzibą w Warszawie, informuje o podjęciu w dniu 25 października 2016 r. uchwały Zarządu Spółki w sprawie przyjęcia nowej Strategii rozwoju na lata 2017-2018 ("Strategia").

OPIS RYNKU DZIAŁALNOŚCI

Według raportu “E-commerce w Polsce 2016” przygotowanego przez Gemius, prawie połowa wszystkich przebadanych internautów (48%) zadeklarowała dokonywanie zakupów online w przeszłości. Patrząc na strukturę tej grupy użytkowników e-zakupów, największy odsetek stanowią w niej klienci w wieku do 34 lat, z wykształceniem średnim lub wyższym, mieszkający w ośrodkach miejskich, a także deklarujący dobrą sytuację materialną swoich gospodarstw domowych.*

Reklama

Osoby kupujące online w powodach korzystania z takiej formy zakupów, podają przede wszystkim wygodę, oszczędność czasu i pieniędzy oraz większy wybór dostępnych produktów niż w przypadku sklepów tradycyjnych. W grupie kupujących online, takie zakupy są także postrzegane jako bezpieczne i mało skomplikowane.*

Rynek e-commerce na świecie dynamicznie się rozwija, w 2014 roku wartość sprzedaży europejskiego rynku e-commerce wzrosła o ponad 14%, osiągając 423,8 mld euro.** W Polsce rynek e-commerce w 2016 roku osiągnie wartość niemal 40 mld zł, co stanowi mniej niż 5% całości sprzedaży detalicznej. Przekłada się to w naturalny sposób na wzrost sprzedaży produktów z kategorii książka, muzyka i film, które są kluczowe dla spółki. Według raportu Gemius* 67% respondentów wskazało książki jako najczęściej kupowane kategorie produktów w internecie.

Ogromne znaczenie w handlu internetowym ma tak zwany efekt ROPO czyli "Porównaj cenę online, kup offline”. Na potrzeby nowego i dynamicznego rynku, powstała definicja odwróconego ROPO, gdzie klienci szukają produktów w sklepach fizycznych (offline), ale zakupu dokonują w sklepie internetowym (online). Ma to wiele zalet, między innymi przyjazne konsumentom polskie prawo, niższe ceny, możliwość zwrotu i łatwy dostęp do kredytów, również online. Posiadając w swoim portfolio sklepy internetowe w naturalny sposób korzystamy z efektu odwróconego ROPO.

Średnie wydatki Polaków w internecie w kategoriach książka, muzyka, film to już 42 zł miesięcznie, czyli znacznie więcej niż np. na bilety do kina czy teatru. Jeszcze więcej wydają osoby starsze, bo blisko 60 zł miesięcznie, a w sklepach internetowych kupuje w Polsce już niemal 60% konsumentów, płacąc przy tym online. Z płatności mobilnych korzysta blisko 40% Polaków.*

STRATEGIA SPÓŁKI

Strategia spółki na lata 2017 - 2018 zakłada wejście na rynek e-commerce poprzez przejęcie Topmall sp. z o.o.

Topmall jest prekursorem sprzedaży transgranicznej przez internet, dostarczając klientom w Ukrainie towary z Unii Europejskiej, które są tam niedostępne lub dużo droższe.

W Polsce, od marca 2016 roku spółka Topmall prowadzi również jeden z najbardziej znanych sklepów internetowych merlin.pl. Merlin rozpoczął działalność w 1999 roku jako jeden z pierwszych graczy w branży e-commerce w Polsce, a już w 2008 roku jego obroty przekroczyły 80 milionów złotych. Aktualnie merlin.pl realizuje kilkadziesiąt tysięcy zamówień i co miesiąc rośnie w dwucyfrowym tempie.

Spółka buduje swoją przewagę konkurencyjną dzięki wspólnym zasobom: magazynowi, biurze obsługi klienta oraz własnej, wysoko wydajnej platformie informatycznej.

Wszystkie operacje prowadzone są z jednego, centralnego biura w Warszawie. Spółka nie posiada w innych krajach przedstawicielstw, pracowników, ani magazynów. Za dostawę do klienta na każdym rynku odpowiadają dedykowane firmy kurierskie.

Polska jest bardzo atrakcyjnym krajem do prowadzenia działalności cross-border z uwagi na centralną lokalizację pomiędzy wschodem, a zachodem, dużo niższe koszty, niż kraje Europy Zachodniej oraz dobrze rozwinięty rynek usług logistycznych.

Spółka stawia przed sobą trzy główne cele na lata 2017-2018:

Dalszy rozwój merlin.pl tak, aby w 2018 roku wrócić do historycznego poziomu sprzedaży przekraczającego 100 milionów złotych.

Ekspansję sprzedaży w modelu cross-border na kolejne rynki wschodnie – Kazachstan, Gruzję i Mołdawię oraz zachodnie - Niemcy i Wielką Brytanię.

Uruchomienie projektu Merlin Business Services.

Merlin Business Services to portfolio usług dla polskich producentów, właścicieli marek oraz dystrybutorów, które pomogą uruchomić, bądź zwiększyć sprzedaż przez internet nie tylko w Polsce, ale również za granicą.

Oferta spółki obejmować będzie najszersze portfolio usług B2B, począwszy od logistyki dedykowanej dla działalności e-commerce, czyli magazynowanie, pakowanie, różne formy dostawy zamówień do klienta i obsługę zwrotów, przez wielokanałową obsługę klienta, budowanie dedykowanych sklepów internetowych w oparciu o własną platformę informatyczną, aż po skuteczny marketing.

Wykorzystanie dużej skali własnego biznesu da możliwość zaoferowania usług B2B na bardzo atrakcyjnych warunkach.

Najważniejszą przewagą konkurencyjną spółki w tym obszarze będzie zapewnienie partnerom biznesowym dostępu do dziesiątek tysięcy klientów, odwiedzających codziennie sklepy internetowe merlin.pl oraz topmall.ua, a w przyszłości również sklepy otwierane na kolejnych rynkach zagranicznych.

Pierwszy projekt w ramach platformy Merlin Business Services zostanie uruchomiony już w drugim kwartale 2017 roku.

Spółka w ramach realizacji strategii nie wyklucza akwizycji innych podmiotów z branży e-commerce.

Źródła:

* e-commerce w Polsce 2016, raport Gemius dla e-commerce Polska

* * raport PostNord, e-commerce in Europe 2015

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2016-10-25Łukasz SzczepańskiPrezes Zarządu
2016-10-25Marek FriedmanWiceprezes Zarządu

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »