MERCATOR (MRC): Informacja poufna – przyjęcie strategii rozwoju Grupy Mercator Medical - raport 24

Raport bieżący nr 24/2016

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd spółki Mercator Medical S.A. ("Emitent”) informuje, że w dniu 8 sierpnia 2016 r. zatwierdził Strategię rozwoju i wzrostu Grupy Mercator Medical w latach 2016-2018 ("Strategia”).

Strategia zakłada realizację celów w czterech głównych obszarach:

1. Budowa fabryki jednorazowych rękawic nitrylowych w Tajlandii (rozbudowa istniejącego zakładu produkcyjnego).

Celem inwestycji jest poszerzenie oferty wyrobów produkowanych przez Grupę Emitenta o rękawice syntetyczne, wytwarzane z lateksu nitrylowego (pochodna ropy naftowej). Rynek rękawic nitrylowych jest najszybciej rosnącym segmentem rynku rękawic jednorazowego użytku – Emitent szacuje, że do 2020 r. zapotrzebowanie na rękawice nitrylowe zwiększy się co najmniej dwukrotnie, natomiast zapotrzebowanie na rękawice wytwarzane z lateksu naturalnego utrzyma się mniej więcej na dotychczasowym poziomie. Projekt zakłada uruchomienie ogółem 8 nowych linii do produkcji rękawic, o łącznej wydajności ok. 150 mln sztuk rękawic miesięcznie (ok. 1,8 mld rocznie) wraz z infrastrukturą. Przewidywany koszt inwestycji szacowany jest na 107 mln zł. Emitent zakłada, że w ok. 65% projekt finansowany będzie kredytem bankowym udzielonym przez lokalny bank w USD i THB, a w pozostałym zakresie – ze środków własnych Grupy Emitenta, w tym środków pozyskanych z planowanej oferty publicznej akcji. W wyniku inwestycji moce produkcyjne Mercator Medical (Thailand) Ltd. wzrosną do ok. 3 mld sztuk rękawic rocznie. Emitent zakłada, że ok. połowa produktów nowej fabryki będzie sprzedawana przez jednostki Grupy w ramach własnej sieci dystrybucji, zaś reszta sprzedawana będzie do obecnych i nowych odbiorców Mercator Medical (Thailand) Ltd. Zakładana przez Emitenta stopa zwrotu z inwestycji (IRR) wyniesie ok. 17,6%, wartość NPV ok. 76,8 mln zł. Emitent przyjmuje, że inwestycja zwróci się w ciągu 7 lat.

Reklama

Na dzień publikacji niniejszego raportu nie zostały jeszcze spełnione wszystkie warunki, od których ziszczenia Emitent uzależnia realizację inwestycji, w szczególności nie zostało zamknięte pełne finansowanie projektu. Obecnie prowadzone są zaawansowane prace przygotowawcze i projektowe, w tym negocjacje z potencjalnymi wykonawcami i dostawcami. Emitent oczekuje, że rozpoczęcie budowy nastąpi w III kwartale 2016 r., a jej zakończenie i rozpoczęcie produkcji – po ok. 18 miesiącach od jej rozpoczęcia. Informacje na temat planowanej inwestycji Emitent przekazywał do publicznej wiadomości w raportach bieżących nr 34/2015, 5/2016, 6/2016 oraz 22/2016.

2. Budowa fabryki wyrobów medycznych z włókniny.

Celem inwestycji jest uzupełnienie i częściowe zastąpienie produktów sprowadzanych z Azji, a przez to znaczący wzrost sprzedaży i zwiększenie udziału Grupy Emitenta w rynku medycznych materiałów włókninowych jednorazowego użytku w Polsce z ok. 5% obecnie do docelowo 20% w roku 2020. Zakładany koszt inwestycji w wysokości ok. 3,8 mln zł finansowany będzie kredytem bankowym (ok. 80%) i ze środków własnych (ok. 20%). Inwestycja realizowana będzie na należącej do Grupy Emitenta nieruchomości w województwie kujawsko-pomorskim, w bezpośredniej okolicy centrum logistycznego Mercator Medical w Brześciu Kujawskim. Emitent planuje zakończenie inwestycji i rozpoczęcie produkcji w II kwartale 2017 r. Emitent zakłada uzyskanie wsparcia inwestycji w postaci ulgi w podatku od nieruchomości i dofinansowania nowych miejsc pracy.

3. Ekspansja dystrybucyjna w wybranych krajach Europy Zachodniej

Obecnie Grupa Emitenta sprzedaje swoje produkty i wyroby innych producentów do odbiorców w ok. 50 krajach na całym świecie. Zorganizowaną dystrybucję prowadzi jednak tylko na wybranych rynkach Europy Środkowej i Wschodniej (Polska, Rosja, Ukraina, Rumunia, Węgry i Czechy), gdzie Grupa Emitenta utworzyła spółki celowe lub oddział i prowadzi sprzedaży z lokalnego magazynu w lokalnej walucie w oparciu o regionalnych menedżerów handlowych. Emitent planuje rozszerzyć ten model działalności na wybrane kraje Europy Zachodniej. Atutem Emitenta jest doświadczenie przy wchodzeniu na rynki zagraniczne, szeroka oferta wyrobów, dla których Emitent posiada niezbędne dopuszczenia i certyfikaty oraz posiadany status wytwórcy i własna fabryka w Tajlandii. Emitent zakłada, że do końca 2017 r. uruchomi zorganizowaną sprzedaż rękawic pod własnymi markami w wybranych krajach Europy Zachodniej, a do końca 2018 r. uruchomi własną dystrybucję w co najmniej jednym z tych krajów. Projekt ten finansowany będzie ze środków własnych Grupy.

4. Osiągnięcie pozycji jednego z trzech największych graczy na rynku rękawic medycznych na wszystkich rynkach dystrybucyjnych Grypy w Europie Środkowej i Wschodniej

Aktualnie Emitent jest liderem na rynku polskim oraz jednym z trzech największych graczy w Rumunii, na Ukrainie i na Węgrzech. Emitent planuje ugruntowanie tych pozycji oraz osiągnięcie pozycji jednego z trzech głównych graczy również na rynku rosyjskim, czeskim i słowackim. Największym wyzwaniem jest rynek rosyjski, gdzie Grupa Emitenta w ciągu roku od uruchomienia w 2015 r. sprzedaży poprzez spółkę zależną osiągnęła ok. 4% udziału w rynku i plasuje się na 6-7 miejscu wśród największych graczy na rynku.

Realizacja strategii ma na celu istotne zwiększenie skali działalności i zysków Grupy Mercator Medical, ugruntowanie silnej pozycji w Europie Środkowo-Wschodniej, umocnienie pozycji w Europie Zachodniej i przez to wejście do grona średniej wielkości graczy w skali globalnej.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2016-08-08Monika SitkoWiceprezes Zarządu

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »