Kolej na wojnę o pasażera

PKP Intercity będzie rozwijać swoją markę Tanie Linie Kolejowe i zaproponuje niższe ceny biletów na pociągi międzywojewódzkie niż PKP Przewozy Regionalne - poinformował we wtorek na spotkaniu z dziennikarzami prezes PKP IC Krzysztof Celiński. Spółka będzie też walczyć o studentów, oferując im promocyjne ceny biletów.

Zmiany mają wejść w życie wraz z nowym kolejowym rozkładem jazdy, czyli od 13 grudnia. Dotychczas TLK obsługiwały 24 połączenia, teraz będzie ich 377. Przewoźnik zaoferuje pasażerom niższe ceny i nowe oferty taryfowe. Na początku listopada przewoźnik ogłosił, że będzie likwidował pociągi pospieszne i ekspresy. Teraz większość z nich będzie jeździła w barwach TLK; tylko nieliczne ekspresy będą funkcjonować jako pociągi wyższej klasy - InterCity.

Zarząd spółki nie kryje, że zmiany zostały poniekąd wymuszone przez konkurujące z PKP Intercity na trasach międzywojewódzkich pociągi InterRegio, uruchamiane przez PKP Przewozy Regionalne. - Do zmiany oferty zmusił nas też panujący kryzys - powiedział Celiński. Dodał, że przez ostatni rok spółka straciła 8-10 proc. pasażerów.

Bilety na przejazd w drugiej klasie pociągiem w barwach TLK ma być o kilka złotych tańszy niż bilet w InterRegio. Do tej pory pasażerowie TLK musieli wykupić też miejscówkę za 5 zł. Od nowego rozkładu nie będą już mieli takiego obowiązku. Miejscówkę będzie można wykupić na bilet w pierwszej klasie; przejazd będzie wtedy droższy o kilkanaście złotych plus 10 zł za miejscówkę.

Władze PKP Intercity kierują nową ofertę głównie do studentów, którzy stanowią dziś 46 proc. klientów InterRegio. Do nich jest kierowana oferta City Bilet - bilety tygodniowe i miesięczne na TLK mają być tańsze o 30 proc. Inną propozycją jest last minute 26 - studenci którzy zgłoszą się do kasy na pół godziny przed odjazdem pociągu, będą mogli kupić bilet za 26 zł. - To oferta na pociągi InterCity, w których studenci nie mają ulg. Może się jednak zdarzyć, że nie będzie można kupić biletu w tej promocji, bo nie będzie już miejsc - powiedział Celiński. Obie promocje zaczną się 18 listopada.

PKP Intercity jest drugim po PKP Przewozy Regionalne przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Przed wydzieleniem z Grupy PKP i przekazaniem PKP PR samorządom, PKP Intercity przejęła od PKP PR 381 połączeń międzywojewódzkich i ok. 1900 wagonów. W pierwszym półroczu 2009 r. zysk netto spółki wyniósł 13 mln zł. Jest planowana prywatyzacja przewoźnika.

Czytaj także:

Wojna na torach

Dobra wiadomość dla 340 tys.?

Rewolucja w rozkładzie jazdy PKP

Infrastruktura na Euro 2012 - szukanie alternatyw

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »