Przychody Ekstraklasy: 226-303 mln zł

Polska Ekstraklasa piłkarska, mimo wizerunku nadszarpniętego korupcją i wyczynami pseudokibiców, staje się coraz bardziej atrakcyjna dla reklamodawców. Pentagon Research szacuje, że tylko w pierwszej kolejce tego sezonu Ekstraklasy wartość reklam wykupionych podczas meczów wyniosła 4 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to zaledwie 1,2 mln zł. W całym poprzednim sezonie reklamodawcy przeznaczyli na taką promocję 170 mln zł.

Na stadionach i na koszulkach pojawia się coraz więcej nowych reklamodawców. Obok producentów piwa, akcesoriów sportowych czy firm bukmacherskich w tym sezonie zobaczyć można było np. sieć przychodni lekarskich Lux Med, biuro podróży Triada czy producenta odzieży dla mężczyzn Bytom.

- Kibice piłkarscy to grupa konsumentów o ogromnym znaczeniu marketingowym i grupa docelowa wielu marek - tłumaczy Jacek Bochenek, dyrektor projektu Euro 2012 w Deloitte. Ich biznesową atrakcyjność potwierdzają też opublikowane w ostatnich dniach raporty dużych firm konsultingowych na temat wartości polskiej ligi piłkarskiej. Według szacunków Ernst & Young, łączna wartość przychodów ze sprzedaży klubów Ekstraklasy wyniosła w 2008 roku ponad 303 mln zł, czyli o 30 proc. więcej niż w 2007 roku. Z kolei według firmy Deloitte, przychody Ekstraklasy i I ligi wzrosły o ponad 10 proc. - do 226 mln zł. Firmy tłumaczą rozbieżności inną metodologią (Deloitte nie liczy np. wartości transferów).

Audytorzy obu firm są zgodni, że w polskiej lidze pieniędzy będzie przybywać.

Michał Fura

Chcesz mieć zawsze aktualny serwis gospodarczo-prawny? Zamów pełne wydanie Gazety Prawnej w internecie.

Czytaj również:

Orange przez osiem lat będzie wspierać futbol

Kryzys uderza w angielski futbol

Dwa grzyby w barszcz

Gazeta Prawna
Dowiedz się więcej na temat: przychód | futbol | Ekstraklasa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »