REMAK (RMK): Żądanie wypłaty z gwarancji bankowej - raport 26

Raport bieżący nr 26/2016

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd REMAK SA ("Emitent”) informuje, iż w dniu 3 października 2016 roku otrzymał od Banku Pekao S.A. zawiadomienie o wpłynięciu żądania Polimex-Mostostal S.A. ("Zamawiający”) wypłaty środków z udzielonej przez ten bank w dniu 31 sierpnia 2015 roku gwarancji bankowej należytego wykonania umowy.

Gwarancja została ustanowiona zgodnie z postanowieniami umowy PXM/PW/BZ/76.00141/1000386653/2015/1100465 z dnia 19 marca 2015 roku na montaż mechaniczny zespołu 2 elektrofiltrów ESP dla nowego bloku energetycznego nr 11 w Elektrowni Kozienice. O zawarciu tej umowy Emitent informował w raporcie bieżącym nr 12/2015 i 16/2015.

Reklama

W trakcie realizacji powyższej umowy Emitent uzyskał w dniu 21 lipca 2016 roku Protokół Odbioru Końcowego. Tym samym Emitent nabył uprawnienie do przedłożenia Zamawiającemu – w miejsce dotychczasowej gwarancji z dnia 31 sierpnia 2015 roku nowej gwarancji jakości i rękojmi. Ta ostatnia została dostarczona Zamawiającemu w dniu 15 września 2016 roku.

Zamawiający bezpodstawnie twierdzi, iż Protokół Odbioru Końcowego nie został należycie podpisany, co zdaniem Zamawiającego oznacza, iż Emitent nie wykonał przedmiotu umowy. Zamawiający zażądał w związku z tym przedłużenia gwarancji należytego wykonania z dnia 31 sierpnia 2015 roku, a wobec odmowy Emitenta, złożył żądanie wypłaty z tejże gwarancji.

Emitent otrzymał zawiadomienie o tym fakcie od banku Pekao S.A. dnia 3 października 2016 roku. Jednocześnie bank wezwał Emitenta do zapewnienia w ciągu trzech dni od otrzymania w/w zawiadomienia środków na rachunku bankowym Emitenta w wysokości określonej w wezwaniu, tj. kwoty 1.906.563,85 zł.

Zdaniem Emitenta brak jest jakichkolwiek podstaw do uznania żądania wypłaty środków z gwarancji bankowej za uzasadnione. W pierwszej kolejności Emitent wskazuje, iż posiadany Protokół Odbioru Końcowego został należycie sporządzony i podpisany, a wszelkie prace określone w umowie zostały wykonane i odebrane przez Zamawiającego tymże Protokołem. Po drugie w/w Umowa nie daje Zamawiającemu żadnych podstaw do żądania wydłużenia gwarancji z dnia 31 sierpnia 2015 roku.

Zarząd spółki informuje nadto, iż za pośrednictwem kancelarii prawnej złoży przeciwko Polimex-Mostostal S.A. pozew z tytułu bezpodstawnego i niezgodnego z umową skorzystania z gwarancji bankowej.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2016-10-03Gabriela Cebulawiceprezes
2016-10-03Waldemar Binkowskiwiceprezes

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: wyplaty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »