TORPOL (TOR): Zawarcie z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowy na wykonanie robót budowlanych - raport 46

Raport bieżący nr 46/2017

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 24/2017 z dnia 10 maja 2017 r. dotyczącego wyboru najkorzystniejszej oferty złożonej przez TORPOL S.A. (Emitent, Spółka), Zarząd Emitenta informuje, iż w dniu 21 lipca 2017 roku zawarł z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (Zamawiający) umowę, której przedmiotem jest Opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych w formule "projektuj i buduj" dla projektu POIiŚ 5.2-7 "Prace na linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanów" wraz z certyfikacją w zakresie TSI i wykonaniem kompleksowej dokumentacji powykonawczej.

Reklama

Roboty budowlane zostaną wykonane zgodnie z projektem, który ma opracować Spółka, harmonogramem oraz według standardów technicznych, materiałowych i wykonania wskazanych przez Zamawiającego.

Wynagrodzenie Emitenta za wykonanie przedmiotu umowy wyniesie 190,0 mln zł netto (233,7 mln zł brutto). Termin realizacji przedmiotu umowy został określony na 24 miesiąca od dnia następnego po zawarciu Umowy. Okres gwarancji jakości został ustalony na 72 miesiące od dnia wskazanego w Świadectwie Przejęcia. Na okres realizacji robót oraz gwarancji jakości i rękojmi za wady Emitent wniósł zabezpieczenie należytego wykonania umowy w formie gwarancji.

Umowa przewiduje możliwość naliczenia kar umownych na rzecz Zamawiającego m. in. w przypadku zwłoki w realizacji Umowy, z tytułu niezgodnego z ustalonymi warunkami wykorzystania zamknięć torowych, które wystąpią z przyczyn leżących po stronie Emitenta czy też w przypadku odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Emitenta. Łączna suma naliczonych kar umownych nie przekroczy przy tym 30 % wynagrodzenia brutto Emitenta. Zapłata kary umownej nie pozbawia przy tym Zamawiającego prawa dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania przekraczającego wysokość zastrzeżonej kary umownej. Niezależnie od powyższego w przypadku nieterminowej realizacji umowy z winy Emitenta skutkującej wprowadzeniem nieplanowanych zamknięć torowych Emitent zobowiązuje się do zwrotu Zamawiającemu wszelkich kosztów wynikających z tytułu nienależytej realizacji rozkładu pociągów.

Pozostałe warunki Umowy, w tym w zakresie jej zabezpieczenia i możliwości odstąpienia od niej lub jej rozwiązania, nie odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla tego typu umów.

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2017-07-21Grzegorz GrabowskiPrezes ZarząduGrzegorz Grabowski
2017-07-21Michał UlatowskiWiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. FinansowychMichał Ulatowski

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: wykonanie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »