Dostają ogromne pieniądze za post lub relację. Ile zarabiają influencerzy?

Z Instagrama korzysta ponad 2 miliardy osób na całym świecie. Nic więc dziwnego, że Instagram jest znakomitym miejscem do zarabiania pieniędzy na wiele sposobów. Ile można zarobić jako influencer na Instagramie? Jak zarabiać w internecie?

Miesięczne zarobki influencerów na Instagramie

Zarobki influencerów na Instagramie są bardzo zróżnicowane i ciężko mówić zarówno o dolnej, jak i górnej granicy. W Polsce influencerzy, którzy mają ponad milion obserwujących, mogą zarabiać nawet kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie. Za pojedynczy post sponsorowany na stories, mogą otrzymać kilkanaście tysięcy złotych, a za post sponsorowany dodany jako tzw. stały post mogą policzyć nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Na niższe, choć nadal atrakcyjne zarobki bez wątpienia mogą liczyć influencerzy ze znacznie niższą liczbą zaangażowanych obserwatorów. HypeAuditor przeprowadził badanie na grupie 1865 influencerów, które wykazało, że średni przychód miesięczny z Instagrama wynosi 2970 dolarów. Influencerzy, którzy mają od tysiąca do 10 000 obserwatorów, zarabiają około 1420 dolarów miesięcznie, zaś ci, którzy mają ponad milion obserwujących, mogą zarabiać nawet 15 356 dolarów miesięcznie, co daje około 74 tys. zł.

Ile trzeba mieć obserwatorów, żeby zarabiać na Instagramie?

Nie istnieje określona liczba obserwatorów na Instagramie, po której przekroczeniu, zaczniemy zarabiać. Od liczby obserwatorów większe znaczenie ma ich zaangażowanie, czyli stosunek liczby polubień, komentarzy oraz udostępnień do liczby obserwujących. Jeżeli masz przykładowo 50 tys. obserwatorów, ale pod zdjęciami masz zaledwie 500-600 polubień i 10 komentarzy, to może okazać się, że jakaś marka będzie wolała współpracować z influencerem, który ma 10 tys. obserwatorów, ale jego grupa odbiorców jest o wiele bardziej zaangażowana.

Jak zarabiać na Instagramie?

Zarabiać na Instagramie można na kilka sposobów. Popularnym sposobem dla mniejszych influencerów jest promowanie linków afiliacyjnych. Najczęściej działa to tak, że influencer dodaje post lub relację promującą jakiś produkt/usługę i udostępnia swoim odbiorcom kod rabatowy. Na tej podstawie, firma płaci influencerowi prowizję od sprzedanych produktów z jego kodu rabatowego lub linku afiliacyjnego.

Reklama

Kolejnym sposobem na zarabianie na Instagramie jest dodawanie postów lub relacji sponsorowanych, które nawiązują do reklamowanego produktu i usługi, a tym samym zachęcają do ich zakupu. Za posty lub relacje sponsorowane influencerzy zazwyczaj dostają stałe wynagrodzenie, które ustalane jest indywidualnie z daną marką.

Influencerzy, którzy mają zaangażowaną społeczność i specjalizują się w jakimś temacie, np. prowadzą Instagram podróżniczy, biznesowy, edukacyjny, mogą również pozyskiwać własnych klientów i/lub sprzedawać własne produkty. Mowa zarówno o produktach fizycznych, jak i digitalowych, np. e-bookach, konsultacjach biznesowych, szkoleniach itd.

Niezależnie jednak od tego, w jaki sposób chcemy zarabiać na Instagramie, zawsze trzeba pomyśleć o odpowiedniej strategii marketingowej, która pomoże nam stworzyć zaangażowaną społeczność i zwiększyć zasięgi naszego profilu. A im większe zasięgi, tym większa szansa, że jakaś marka będzie chciała podjąć z nami współpracę.

WG

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: influencer | praca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »