Sprzedaż Biedronki wzrosła w '16 o 6,3 proc. do 9,8 mld euro
Sprzedaż w sklepach Biedronki wzrosła w 2016 r. do około 9,8 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku w walucie euro o 6,3 proc., a w walucie lokalnej o 10,8 proc. Sprzedaż porównywalna LfL* zwiększyła się o 9,5 proc. - poinformowało w czwartek Jeronimo Martins, właściciel Biedronki.
W samym czwartym kwartale sprzedaż Biedronki wyniosła 2,6 mld euro, co oznacza wzrost rdr w tej walucie o 10,5 proc., a w walucie lokalnej o 13,4 proc. Wzrost sprzedaży porównywalnej LfL wyniósł w tym okresie 11,9 proc.
Jak podano, sprzedaż Biedronki stanowiła w 2016 roku 66,9 proc. ogółu przychodów portugalskiej grupy, które wyniosły w tym okresie 14,6 mld euro (wzrost rdr o 6,5 proc.).
Jeronimo podało w raporcie, że w 2016 roku Biedronka otworzyła 83 sklepy wobec planu 100 otwarć. Netto sieć Biedronki powiększyła się o 55 sklepów.
Sprzedaż w drogeriach Hebe wyniosła w 2016 roku 122 mln euro, czyli wzrosła w tej walucie o 22,1 proc. W samym czwartym kwartale przychody Hebe wyniosły 37 mln euro, co oznacza wzrost o 31,9 proc.
* LfL - Like for like - bez uwzględnienia nowych sklepów
Liczy się każda złotówka! Wesprzyj Orkiestrę na pomagam.interia.pl