Agencja marketingowa z Krakowa - jak ją wybrać?

Nie ma dobrych firm bez dobrego marketingu. Przedsiębiorstwa, które poszukują wsparcia w tym obszarze, stawiają na kompetencje biznesowe i kreatywne. Firmy z Krakowa zwykle nie narzekają na ilość agencji do wyboru.

Historyczna stolica Polski jest od stuleci kojarzona ze światem wysokiej kultury i sztuki. Nie może zatem dziwić, że w tym mieście siedzibę ma wiele renomowanych, wielokrotnie nagradzanych, agencji. Niejedna agencja marketingowa w Krakowie pracuje także  dla dużych, poważanych marek. Wybór tej właściwej nie zawsze jest więc prosty.

Dobrze wycelowany komunikat

Agencja marketingowa powinna być skuteczna w tworzeniu i realizacji strategii, skierowanej do odbiorców firmy klienta. Poszukiwania warto zatem zacząć od określenia grupy docelowej, jej problemów i sposobu, w jaki podejmuje decyzje zakupowe. Następnie, do tego powinien powstać spis narzędzi i kanałów komunikacji, które agencja powinna umieć obsługiwać. Dysponując tymi informacjami, firma będzie w stanie od razu skreślić z listy tych wykonawców, którzy nie posiadają oczekiwanych kompetencji. Można też na tej podstawie oceniać doświadczenie - zwykle agencje preferują klientów z jakichś branż i w nich radzą sobie najlepiej.

Cyfry nie kłamią

Marketing ma sporo wspólnego ze sztuką, ale doświadczenie i kompetencje wykonawcy muszą przede wszystkim nieść realną wartość dodaną dla firmy klienta. Skuteczność kampanii, szczególnie w środowisku e-commerce czy Social Media da się dobrze przeanalizować, patrząc na realne wyniki biznesowe, jakie przyniosły. Dobrą praktyką jest zatem ocenianie agencji po portfolio, metrykach prowadzonych projektów oraz studiach przypadku. Nie każda agencja zbiera takie dane; nie w każdym przypadku też okazane wyniki będą imponujące. Po stronie klienta zawsze musi wcześniej zostać podjęta decyzja co do efektu, jaki określone działania mają przynieść i sposobu jego pomiaru. Wtedy łatwiej będzie porównywać oferty poszczególnych agencji pomiędzy sobą.

Zarządzanie budżetem

Mieszkańcy Krakowa słyną z oszczędności. Nie musi to jednak dotyczyć pracowników agencji marketingowych. Przed podjęciem decyzji o wyborze, warto najpierw wewnętrznie ustalić wysokość budżetu na takie działania, a następnie szczerze omówić go z potencjalnymi wykonawcami usług. Istotne jest, aby nie szukać najtańszego wykonawcy, ale takiego, który zaproponuje najbardziej racjonalny model zarządzania funduszami. Część agencji proponuje atrakcyjny model success fee, gdzie część wynagrodzenia jest wypłacana dopiero po zrealizowaniu określonego celu - daje to gwarancję wysokiej motywacji wykonawcy oraz chroni firmę przed nietrafionymi inwestycjami.

Znalezienie właściwej agencji marketingowej w Krakowie nie jest proste, ponieważ przed rozpoczęciem współpracy, wiele kryteriów jej jakości jest niejawnych. Ryzyko złego wyboru można jednak minimalizować, stawiając na przemyślaną strategię i analizując fakty oraz liczby, zamiast “wrażeń artystycznych".

Artykuł sponsorowany

.
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »