Jak przygotować stoisko na targi?

Patrząc na gotowe stoisko targowe łatwo można ulec złudzeniu, że jego przygotowanie jest szybkie i proste. Nic bardziej mylnego, ponieważ stworzenie przyciągającego uwagę i równocześnie spójnego z profilem działania firmy i z tematyką wydarzenia stoiska może być wyzwaniem, którego realizacja zajmie wiele miesięcy. Jak to wygląda w praktyce? Ile czasu potrzeba na stworzenie stoiska targowego i jak przebiega jego przygotowanie?

Stoisko na targi a tematyka wydarzenia

Pierwszym etapem przygotowania stoiska targowego jest opracowanie jego koncepcji. W tym momencie powstaje projekt wizualny i funkcjonalny stoiska, który ma za zadanie przedstawić ofertę firmy w jak najbardziej atrakcyjny sposób.

Elementem, który pochłania najwięcej czasu przy projektowaniu stoiska, jest jego key visual, czyli koncepcja wizualna. Obejmuje ona zarówno kolorystykę stoiska, jak i jego wyposażenie - w tym również tematyczne akcenty w postaci drobnych dodatków czy gadżetów promocyjnych. To tutaj połączyć trzeba ze sobą wszystkie aspekty stoiska targowego, czyli branding firmy, tematykę wydarzenia / motyw przewodni stoiska i cel, jaki chcemy realizować w czasie konkretnej promocji.

Motyw przewodni stoiska targowego

Motywem przewodnim stoiska targowego może być jego wygląd inspirowany przykładowo latami 60. XX wieku, stylem związanym z nowoczesnymi technologiami czy wręcz odwrotnie, z naturą i ekologią. Motywem mogą być też wakacje, podróże czy różne kultury i ich charakterystyczne cechy. Stoisko swoim designem może odwzorowywać konkretne obiekty czy konstrukcje - np. plażowy bar, warsztat mechaniczny czy wnętrze pirackiego okrętu. Możliwości jest naprawdę sporo, wszystko jednak musi być sensowne i spójne z marką oraz ofertą firmy.

Koncepcja wizualna jest zatem czymś bardzo indywidualnym. Czy istnieje jednak jakieś uniwersalne rozwiązanie w zakresie widoczności i atrakcyjności stoiska targowego? Jeśli chcemy, aby nasze stoisko wyróżniało się na tle konkurencji, warto postawić na nietuzinkowe i oryginalne obiekty oraz dekoracje. Szeroki zakres możliwości zwiększenia widoczności stwarzają dmuchańce reklamowe, takie jak kule i balony reklamowe, słupy czy dmuchane repliki produktów. Ciekawym elementem wyposażenia mogą być także siedziska reklamowe w kształcie i kolorystyce zgodnej z motywem przewodnim.

Tematyka wydarzenia - okolicznościowe dekoracje

Co do samego dostosowania stoiska do tematyki wydarzenia to przykładowo stoiska na targi organizowane w okolicach Wielkanocy można zaopatrzyć w olbrzymią dmuchaną Pisankę Pascal. Latem zainteresowanie wzbudzić mogą dmuchańce w kształcie butelki, a zimą choinkowej bombki. Możliwe jest również wykonanie dekoracji w całkowicie unikatowej formie, ponieważ dmuchańce mogą mieć najróżniejsze kształty.

Trzeba koniecznie pamiętać o tym, że projekt stoiska targowego musi być gotowy stosunkowo wcześnie, ponieważ produkcja stoiska, zwłaszcza niestandardowego, może trwać nawet 2 miesiące!

Niezbędne elementy stoiska targowego

W kwestii niezbędnych i podstawowych elementów zabudowy stoiska należy wymienić przede wszystkim ladę z firmowym nadrukiem lub trybunkę oraz materiały POS (Point of Sale) - zwłaszcza reklamy graficzne display. Są to podstawowe nośniki reklam stosowane w nowoczesnych systemach wystawienniczych, dostępne w szerokiej gamie rozmiarów, które ze względu na swoją widoczność mają szczególnie istotne znaczenie promocyjne w kontekście stoisk targowych.

Podstawowe nośniki reklam dla stoisk targowych:

  • rollupy (składane banery)
  • ścianki eventowe (tzw. ścianki do zdjęć)
  • standy (stabilna reklama stojąca)

W zależności od rodzaju eventu i dostępnej przestrzeni można wykorzystać także totemy reklamowe, bandy oraz ekspozytory. Takie dodatki eventowe dostępne w ofercie Inventini odznaczają się nowoczesnym designem i funkcjonalną konstrukcją. Można je bardzo łatwo i szybko rozstawić, a po złożeniu nie zajmują wiele miejsca, dzięki czemu są wygodne w transporcie.

- Kluczowe jest, aby produkty wykorzystywane poza siedzibą firmy, między innymi podczas targów branżowych były smart, czyli wyjątkowo proste w obsłudze. Zwłaszcza ich montaż i demontaż powinien zajmować dosłownie chwilę. W przypadku produktów Inventini takich jak siedziska, stoliki czy trybunki czas ich rozłożenia to 1-4 minut, namioty dmuchane czy stelażowe można rozłożyć w kilka - kilkanaście - wyjaśnia prezes firmy Dawid Zimoch.

Jak się reklamować w trakcie wydarzenia?

Targi i branżowe eventy to jedne z najlepszych okazji do nawiązania współprac i przyciągnięcia nowych klientów. Trzeba zatem zadbać również o przygotowanie merytoryczne i atrakcyjne przedstawienie swojej oferty. Nie może tutaj zabraknąć ulotek informacyjnych, katalogów i folderów, a przedstawiciel firmy powinien doskonale orientować się we wszystkich aspektach jej oferty. Duży zapas wizytówek to również must have każdych targów. Dzięki nim potencjalni klienci łatwiej nawiążą z firmą kontakt.

Aby można było zareklamować swój produkt czy usługę, trzeba jednak w pierwszej kolejności stać się widocznym w morzu innych stoisk targowych. Dlatego też podstawą promocji na eventach jest przyciągnięcie uwagi, a kluczowe jest tutaj wysokiej jakości wyposażenie stoisk ekspozycyjnych - w tym przede wszystkim we wspomniane już produkty z kategorii display, namioty targowe, niestandardowe obiekty dmuchane i wygodne siedziska reklamowe.

W ofercie Inventini znaleźć można niezwykle bogaty wybór nowoczesnych akcesoriów i artykułów targowych o bardzo wysokim stopniu personalizacji.

- Produkty Inventini zostały zaprojektowane tak, by w całości tworzyły powierzchnię do umieszczenia reklamowego przekazu. Tu nie chodzi tylko o umieszczenie logo na danym przedmiocie, lecz o to, by cały przedmiot stał się nośnikiem reklamy, jak np. fotel czy sofa w całości pokryta firmowym nadrukiem - dodaje prezes Zimoch.

Firma zajmuje się kompleksową produkcją materiałów targowych, w pierwszej kolejności zapoznając się wnikliwie z potrzebami swoich klientów, następnie wykonując projekty graficzne i przygotowując gotowe produkty.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Inventini. Pełna oferta materiałów reklamowych znajduje się na inventini.com.

artykuł sponsorowany
materiały promocyjne
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »