Kiedy powinieneś wybrać agencję do Facebook Ads? Poradnik na 2024

Zastanawiasz się, czy współpraca z agencją reklamową będzie dobrym wyborem w przypadku twojego biznesu? Świetnie trafiłeś, bo w poniższym artykule wyjaśniam, kiedy warto rozważyć zatrudnienie agencji marketingowej.

W skutecznym przygotowaniu, uruchomieniu i optymalizowaniu kampanii może pomóc agencja reklamowa — czy warto jednak korzystać z jej usług?

W tym artykule przedstawiamy sytuacje, w których samodzielne prowadzenie kampanii reklamowej jest możliwe i uzasadnione oraz takie, w których jednak współpraca z agencją reklamową będzie lepszym wyjściem. Szczególnie jeśli:

  • prowadzisz biznes sprzedający produkty online i chcesz podnieść swoją sprzedaż,
  • jesteś właścicielem firmy usługowej i zależy ci na pozyskaniu nowych klientów,
  • dużo bierzesz na swoje barki, bo chcesz wszystkiego dopilnować, a w efekcie często okazuje się, że wyniki cię nie satysfakcjonują,
  • twój biznes się rozwija, przez co sam zaczynasz mieć coraz mniej czasu na wykonywanie niektórych działań i czujesz, że powinieneś powierzyć je innym,
  • wiesz, że musisz coś zmienić w swoim sposobie działania, aby skuteczniej realizować postawione cele i nie dać się wyprzedzić konkurencji.

Często jest tak, że przedsiębiorcy, dyrektorzy lub managerowie najpierw próbują reklamy we własnym zakresie albo zlecają zadanie swojemu podwładnemu, twierdząc, że współpraca z agencją reklamową nie jest im teraz potrzebna. Niektórzy mają nadzieję, że zaprojektowanie i późniejsze prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku jest proste, szybkie i wystarczy przeczytać kilka artykułów w internecie, by robić to skutecznie. Gdyby jednak tak było, to nikt nie korzystałby z usług agencji reklamowej facebook, tylko każdy prowadziłby kampanie Facebook Ads sam.

Z drugiej strony... czasami pojawia się po prostu strach przed zleceniem takich działań na zewnątrz. No bo skąd mieć pewność, że wyznaczone osoby wykonają te działania prawidłowo i nie przepalą twoich pieniędzy?

Po czym poznać że potrzebna nam pomoc w marketingu?

Kampania reklamowa na Facebooku to niewątpliwie sposób na dynamiczny rozwój firmy — zarówno biznesów e-commerce, jak i firm usługowych. To dźwignia, która umożliwia mocne wzrosty i realizację biznesowych planów dzięki wykorzystaniu potencjału mediów społecznościowych. No dobrze, ale w takim razie... W jakich sytuacjach zdecydowanie przyda ci się agencja reklamowa? Czy warto zlecić prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku, zamiast robić to samodzielnie?

Jak widzisz, decyzja nie jest prosta. Warto pamiętać, żeby zawsze podejmować ją na podstawie dokładnej analizy sytuacji biznesowej oraz aktualnych potrzeb i zasobów. Są to kluczowe czynniki, które powinny ułatwić ci wybór. A jeśli zdecydujesz się na współpracę z agencją reklamową, to warto dodatkowo wiedzieć dokładnie, czym zajmuje się agencja reklamowa, którą wybrałeś i jakie kompetencje mają specjaliści Facebook Ads — tak, aby wybór był trafny.

Dobrym sposobem są również szczere odpowiedzi na kilka strategicznych pytań:

  • Jakie cele biznesowe chcę zrealizować poprzez kampanię?
  • Jaki budżet reklamowy mogę przeznaczyć?
  • Czy ja lub ktoś z mojego zespołu mamy wiedzę i umiejętności do uruchomienia profesjonalnej kampanii reklamowej na Facebooku?
  • Czy mamy czas na bieżącą analizę wyników, wyciąganie wniosków i usprawnianie procesu?

Jestem przekonany, że już te proste pytania dają ci szersze spojrzenie na własną sytuację i pomogą podczas dokonywania wyboru.

Wielu naszych Kontrahentów już się przekonało o tym, że decyzja o wdrożeniu kampanii reklamowej na Facebooku do strategii marketingowej swojej firmy była jedną z kluczowych decyzji wpływających na realny rozwój biznesu. I choć spora część z nich wcześniej nie skupiała się na marketingu w mediach społecznościowych, to po profesjonalnym przygotowaniu kanałów, zaprojektowaniu przemyślanej strategii komunikacji oraz uruchomieniu precyzyjnie targetowanej kampanii, realnie doceniła potencjał sprzedażowy social media. Wyniki pojawiły się na liczbach.

Poniżej przykład kampanii reklamowej na Facebooku, w której od marca do listopada działania reklamowe pozwoliły zwiększyć sprzedaż od 0 do 1 258 244,90 zł.  Tego typu case studies stanowią dobrą biznesową inspirację dla rozwoju własnego marketingu i są podstawą dla analizy, jeśli myślimy o skutecznym prowadzeniu biznesu.

Poniżej możesz zobaczyć przykład rezultatów jednej kampanii reklamowej. Chcesz znaleźć przykład ze swojej branży? Kliknij tutaj i zobacz nasze marketing case studies.

A co, jeśli zdecydujesz, że w twoim przypadku agencja digital to niezbędne wsparcie? Zapraszamy do Social Elite. Skontaktuj się z nami i sprawdź, jak możemy wesprzeć twoją firmę w rozwoju jej marketingu i sprzedaży.

Oto przypadki, w które wskazują że współpraca z agencją reklamową to właściwa decyzja:

  • twoja firma się rozwija i stawiasz kolejne cele biznesowe — przy tej skali masz już świadomość, że nie jesteś w stanie zrobić wszystkiego samodzielnie, dlatego potrzebujesz wsparcia, które może ci zapewnić agencja facebook ads,
  • chcesz zwiększyć sprzedaż w sklepie e-commerce, zdobyć nowych klientów na swoje usługi lub pozyskać wartościowe leady w postaci kontaktów do potencjalnych Partnerów Biznesowych,
  • chcesz skutecznie wypromować wydarzenie (na przykład: szkolenie, imprezę lub kongres),
  • próbowałeś już działań reklamowych na Facebooku na własną rękę, ale nie przyniosły ci oczekiwanych efektów,
  • prowadzisz firmę o szerokim zasięgu i chcesz jeszcze bardziej wyskalować biznes,
  • masz budżet reklamowy, który możesz zainwestować w profesjonalne prowadzenie kampanii reklamowej,
  • obserwujesz spory ruch na stronie, ale wiele osób przerywa proces i nie kupuje — chcesz do nich dotrzeć i zwiększyć szansę na domknięcie sprzedaży,
  • potrzebujesz szybko zdobyć popularność i zbudować silną markę osobistą,
  • nie masz już czasu na samodzielne prowadzenie kampanii reklamowej na Facebook — agencja reklamowa może cię odciążyć,
  • w firmie nie ma dedykowanego działu marketingu, który mógłby się zająć działaniami reklamowymi w social media, a tworzenie takiego zespołu od zera wymagałoby od ciebie sporo czasu, energii i kosztów.

Jeśli masz wątpliwości, to po prostu wypełnij formularz na stronie i zamów bezpłatną konsultację z naszym specjalistą — upewnisz się, czy warto. Indywidualnie porozmawiamy o twoich biznesowych potrzebach i zaproponujemy dopasowane rozwiązanie. Rozmowa nie jest w żaden sposób zobowiązująca.

Artykuł sponsorowany

materiały promocyjne
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »