Remarketing, czyli jak nie dać o sobie zapomnieć potencjalnemu klientowi

Ile razy klient musi się zetknąć z Twoją ofertą, żeby w końcu dokonać zakupu? W latach 30. XX wieku mówiło się o 7 punktach styku. Dziś, w dobie ogromnego szumu informacyjnego i konkurencyjnego rynku, musi być ich znacznie więcej. Gdzie ich szukać? Narzędziem, które pozwoli Ci przypomnieć klientowi o swojej ofercie, jest remarketing. Zobacz, co to jest i jak może pomóc Ci sprzedawać.

Remarketing, czyli co?

Co to jest remarketing? Definicja tego pojęcia mieści się w obrębie narzędzi płatnej reklamy. Chodzi o wszelkiego rodzaju banery, reklamy tekstowe i inne formy komunikatów wyświetlających się osobom, które już były na stronie internetowej Twojej firmy.

Jak to działa? Wyobraź sobie, że przymierzasz się do wymiany płotu dookoła swojej posesji. Któregoś dnia zaczynasz przeglądać oferty ogrodzeń panelowych. Na razie robisz wstępne rozeznanie, więc nie kontaktujesz się z żadną spośród firm, których strony udało Ci się odwiedzić. Ty, w natłoku codziennych obowiązków, możesz po prostu "zapomnieć o sprawie". Ale już ciasteczka w Twojej przeglądarce - niekoniecznie. Dlatego - jeśli tylko wyraziłeś zgodę, aby reklamodawcy korzystali z Twoich cookies zapisywanych w poszczególnych witrynach - wkrótce zaczynają Ci się wyświetlać reklamy jednej z firm oferującej ogrodzenia, których stronę odwiedziłeś. To ta, która zainwestowała w Google remarketing.

Remarketing dynamiczny, czyli komu wyświetlają się takie reklamy?

Odbiorcami reklam w ramach remarketingu - w Google i nie tylko - są osoby, które już w jakiś sposób miały styczność z Twoją ofertą. Mogły one np.:

  • odwiedzić Twój e-sklep - bez względu na to, czy dokonały zakupu, czy nie;
  • wejść na bloga firmowego, aby przeczytać artykuł ekspercki;
  • zajrzeć na Twoją stronę firmową po ogólne informacje;
  • skorzystać z aplikacji mobilnej Twojej marki.

Są to zatem ci, którzy potencjalnie będą zainteresowani sfinalizowaniem transakcji. Być może jej zamknięcie nie nastąpi "tu i teraz", a w przyszłości. Szanse na to są jednak całkiem spore, zwłaszcza jeśli będziesz przypominać o swoim istnieniu.

Reklamy remarketingowe podążają za klientem i przypominają mu o istnieniu Twojej firmy w różnych momentach, aby - prędzej czy później - trafić w ten idealny, czyli moment podejmowania decyzji o zakupie.

Jak działa remarketing?

Remarketing w Google pozwala pozostać w kontakcie z potencjalnym klientem i podsunąć mu rozwiązanie w chwili, gdy będzie go potrzebował. Często zdarza się tak, że odbiorca reklam wyświetlanych w ramach remarketingu zignoruje pierwszy czy drugi komunikat, ale już któryś kolejny trafi "w punkt" i przypomni o potrzebie zakupowej.

Reklamy Google Ads remarketing są niesamowicie skuteczne. Badania pokazują, że odbiorcy klikają w nie 10 razy częściej niż w te standardowe. To przekłada się na wzrost szans na sfinalizowanie sprzedaży nawet o 150%.  To narzędzie marketingu internetowego świetnie sprawdza się zwłaszcza w branżach, w których droga klienta do zakupu jest wydłużona. 

A jak działa Google Ads Remarketing w praktyce? Jak już wspomnieliśmy, kluczową rolę odgrywają tzw. ciasteczka, czyli pliki cookies. Zapisują się one w pamięci urządzenia, gdy przeglądasz stronę lub otwierasz aplikację. W efekcie "podpowiadają" reklamodawcom, jakie produkty warto podsunąć danemu użytkownikowi, aby się nimi zainteresował. Ale uwaga! Dzieje się tak tylko wtedy, gdy użytkownik wyrazi świadomą zgodę na ich wykorzystanie przez reklamodawców w tym celu. Jeśli odmówi, korzystanie przez nich z tej funkcji Google Ads będzie niemożliwe. 

W przypadku remarketingu prezentowane są oferty, z którymi potencjalny klient miał już większy lub mniejszy kontakt. Co ważne reklamy w ramach remarketingu "podążają za odbiorcą" - mogą się wyświetlać np. w samej wyszukiwarce Google (po wpisaniu powiązanego zapytania), w sieci reklamowej, na YouTube czy w aplikacjach mobilnych.

Remarketing dynamiczny czy "standardowy"?

Remarketing jest narzędziem, które daje szerokie możliwości kontroli tego, komu i jakie komunikaty się wyświetlają. Do wyboru są jego dwa warianty: "standardowy" oraz dynamiczny. Na czym polega różnica?

  • "Standardowy" remarketing zakłada, że reklamy wyświetlą się po prostu osobom, które były na danej stronie internetowej, ale komunikaty nie są personalizowane.
  • Dynamiczny remarketing pozwala na pełne dopasowanie reklamy do konkretnej osoby. To oznacza, że np. klient, który wrzucił do koszyka e-sklepu jakiś produkt, ale w ostatniej chwili wycofał się z zakupu, może otrzymać promocyjną ofertę na ten towar. Natomiast osoba, która ogólnie przeglądała katalog firmowy, dostanie przypomnienie o jego istnieniu. To zwiększa szanse sprzedażowe.

Nie jesteś pewien, który wariant wybrać? Chcesz oszacować koszty reklamy remarketingowej? Najlepiej omówić tę kwestię z ekspertami z agencji marketingu internetowego, która specjalizuje się w takich kampaniach. Dzięki szybkim konsultacjom podejmiesz świadomą decyzję.

artykuł sponsorowany
.
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »