Terminal płatniczy dla małej firmy - czy warto w niego inwestować?
Transakcje bezgotówkowe to obecnie około 95% ogółu wszystkich transakcji płatniczych wykonywanych przez klientów w Polsce. Nie dziwi więc fakt, że posiadanie terminala płatniczego w każdym, zarówno większym, jak i mniejszym biznesie jest kluczem do utrzymania atrakcyjności oferty. Sprawdźmy, dlaczego warto zainwestować w terminal płatniczy dla małej firmy i jak wybrać urządzenie, które spełni nasze oczekiwania.
Jeszcze kilka lat temu terminal płatniczy był dla klientów wartością dodaną, która umożliwia wykorzystanie pełnego potencjału płatności gotówkowych. To czasy, w których na porządku dziennym sklepy i lokale usługowe akceptowały jedynie płatność gotówką. Ten obszar biznesu jednak dynamicznie ewoluuje, nakładając na przedsiębiorców konieczność udostępnienia klientom płatności kartą.
Zgodnie z prawem, od 2022 roku wszystkie firmy, które korzystają z kasy fiskalnej, mają obowiązek umożliwić klientom możliwość skorzystania z alternatywnych, bezgotówkowych form płatności. Jednak nie tylko o prawo tu chodzi. Brak terminala płatniczego to dzisiaj dla firmy strzał w kolano, który pozbawi nas możliwości obsługi 95% klientów. Podsumowując, terminal płatniczy to dzisiaj dla każdego biznesu podstawa, bez której nie możemy myśleć o rozwoju.
Przed wyborem urządzenia, warto zadać sobie pytanie, jaki terminal płatniczy będzie dla nas odpowiedni. Zasadniczo możemy wyróżnić trzy podstawowe rodzaje urządzenia:
- Stacjonarne terminale płatnicze - propozycja dla małych firm, które prowadzą swoją działalność w jednym miejscu, stacjonarnie. Przykładem może być sklep, kiosk, czy punkt usługowy.
- Mobilne terminale płatnicze - rozwiązanie doskonałe dla biznesów, które świadczą swoje usługi lub sprzedają produkty w różnych lokalizacjach. Mobilny terminal to wygodne urządzenie, które można wziąć zawsze ze sobą.
- PIN Pady kasowe - urządzenie gwarantujące większą wygodę i bezpieczeństwo przeprowadzania transakcji bezgotówkowych. Rozwiązanie to może zostać sparowane ze stacjonarnym terminalem, tworząc wygodny i zorganizowany zestaw do realizacji płatności kartą lub smartfonem.
Szukając idealnego terminala płatniczego, warto wziąć pod uwagę również takie czynniki, jak możliwość integracji z innymi systemami sprzedażowymi, wytrzymałość baterii (dotyczy mobilnych terminali), a także kwestie estetyczne. Nawet terminal płatniczy może wpłynąć pozytywnie na ogólny wygląd naszego lokalu, warto więc dobrać rozwiązanie, które świetnie wpasuje się w wystrój wnętrza.
Dlaczego warto postawić na terminal płatniczy dla małej firmy? Przede wszystkim dajemy klientom możliwość opłacenia rachunku w taki sposób, jaki jest dla nich najwygodniejszy. Płatności bezgotówkowe to nie tylko zwykła karta płatnicza. Nowoczesne terminale płatnicze dają nam możliwość przyjmowania wpłat za pośrednictwem Blika, Apple Pay czy Google Pay, które z roku na rok stają się coraz powszechniej stosowane.
Co to dla nas oznacza? Przede wszystkim potencjał do zwiększania zysków. Znacząca liczba klientów dzisiaj ma do dyspozycji jedynie kartę lub smartfona. Jeśli zatem nie damy mu możliwości zapłaty bezgotówkowej, ten zrezygnuje z transakcji. Jeśli terminal będzie do dyspozycji klientów, będziemy mogli liczyć na większy utarg. Przy okazji klienci docenią ten fakt, a w ich oczach będziemy firmą nowoczesną, idącą z duchem czasu.
Warto jeszcze wspomnieć o kwestiach bezpieczeństwa. Duży utarg w kasie to zawsze ryzyko kradzieży lub nieetycznych zachowań pracowników. Przyjmując płatności bezgotówkowe, możemy być pewni, że tego typu sytuacje nie będą miały w naszym biznesie miejsca.
Jednym z najczęściej wymienianych argumentów przeciwko inwestycji w terminal płatniczy są koszty. Na szczęście mamy na to rozwiązanie. Program Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego Polska Bezgotówkowa to projekt finansowany przez sektor usług płatniczy, w ramach którego każdy przedsiębiorca ma możliwość wdrożenia terminala płatniczego bez dodatkowych opłat.
Jeśli zatem nigdy wcześniej nie obsługiwaliśmy płatności bezgotówkowych, przedsiębiorca ma możliwość odbioru jednego terminala POS bezpłatnie na okres 12 miesięcy. To doskonałe rozwiązanie dla wszystkich małych biznesów, które dopiero rozwijają się i starają ograniczyć wydatki do maksimum.
Pozostaje pytanie - co po 12 miesiącach? Wystarczy skontaktować się z dostawcą terminala, który przedstawi atrakcyjną ofertę dopasowaną do potrzeb klienta i specyfiki biznesu, w jakim działamy.
Szukając odpowiedniego dostawcy terminali płatniczych, warto rozważyć ofertę PEP, który posiada szeroką ofertę urządzeń dopasowanych do potrzeb każdego biznesu. W ramach zamówienia przedsiębiorca otrzyma nie tylko nowoczesny terminal płatniczy, ale także możliwość uzyskania dodatkowych środków ułatwiających utrzymanie optymalnej płynności finansowej biznesu. Stałe oprocentowanie pożyczki jest automatycznie spłacane z dziennych obrotów terminala, co minimalizuje formalności związane z uregulowaniem zobowiązania.
Jeśli chcesz wynieść swój biznes na wyższy poziom, terminal płatniczy od PEP w programie Polska Bezgotówkowa będzie rozwiązaniem, które nie tylko zwiększy obroty, ale także zapewni zaufanie i renomę wśród klientów.