Reklama

Decyzja w sprawie waloryzacji rent i emerytur bez podpisu urzędnika

Sejm uchwalił nowelizację ustawy o ubezpieczeniach społecznych. Dopuszcza ona umieszczenie na decyzji w sprawie waloryzacji imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego urzędnika zamiast jego podpisu.

Takie rozwiązanie zastosowano już w 2012 r., jednak miało ono mieć charakter jednorazowy - incydentalny. Wprowadzenie do obiegu decyzji bez podpisu wymagało znacznych nakładów finansowych poniesionych na zakup stosownego sprzętu i oprogramowania. Przyczyniło się jednak do osiągnięcia korzyści wynikających ze zwiększenia wydajności i jakości procesu obsługi waloryzacji świadczeń oraz efektywności wykorzystania środków trwałych. Biorąc pod uwagę poniesione koszty oraz uzyskane korzyści, uznano za racjonalne wprowadzenie na stałe decyzji waloryzacyjnych bez podpisu. Co za tym idzie, od 2013 r. decyzje dotyczące waloryzacji emerytur i rent sporządzone z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego mogą zamiast podpisu zawierać nadruk imienia i nazwiska wraz ze stanowiskiem służbowym osoby upoważnionej do ich wydania.

Reklama

Tylko decyzje wydrukowane z sytemu mogą nie być opatrzone podpisem urzędnika, w miejsce podpisu drukowane będzie imię i nazwisko urzędnika oraz jego stanowisko służbowe.

Ustawę przekazano Marszałkowi Senatu i Prezydentowi RP. Ustawa ma wejść w życie z dniem ogłoszenia, tak aby przepisy znalazły zastosowanie do tegorocznej waloryzacji.

Marta Szostak

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »