Apetyt na słodycze rośnie w miarę jedzenia
Nie pomagają rady dietetyków - Polacy nie unikają słodyczy. Przeciwnie: według raportu opublikowanego przez Innova Market Insights, w 2018 roku jeden na czterech badanych sięgał po łakocie częściej, niż zdarzało mu się to do tej pory.
Ciekawość, chęć wypróbowania nowych smaków i uleganie bogactwu różnorodnych produktów, które serwuje rynek - to główne wskaźniki, którymi kieruje się konsument przed sklepową półką ze słodyczami i przekąskami.
- Ulubione słodkie przekąski niezmiennie traktowane są także jako sposób na natychmiastową przyjemność w przystępnej cenie, nieobciążającej domowego budżetu - mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager Perfetti Van Melle Polska.
Jak wynika z raportu Innova Market Insights Top Flavor Trends na rok 2019, konsumenci stają się odważniejsi. Chętniej niż kiedyś wychodzą ze swoich "stref komfortu", a próbowanie nowości traktują jako szansę na gromadzenie nowych doświadczeń smakowych. Z kolei według innych badań opublikowanych przez Innova Market, niemal 70 proc. respondentów zgodziło się ze stwierdzeniem, że odkrywanie nowych smaków to coś, co uwielbiają robić.
Właśnie ta konsumencka ciekawość i aktywne poszukiwanie nowości, skłaniają dziś producentów do wprowadzania na rynek nietypowych, a często również odważniejszych produktów. W cenie są słodycze o zaskakujących teksturach, kolorach czy kształtach. Producenci coraz bardziej skupiają się też na ich wizualnej stronie.
Poszukiwanie odmiany to tylko jedna strona medalu. Po drugiej znajdują się bardziej konserwatywnie nastawieni konsumenci, nie tak skłonni do zmiany swoich przyzwyczajeń. Stanowią oni ważną część grupy sięgającej po produkty obecne na rynku od lat lub te, które zyskały już miano kultowych. Doświadczeni producenci wiedzą jednak, że z nowościami da się trafić również do nich.