W serwisie DownDetector pierwsze zgłoszenia awarii w PKO BP pojawiły się w piątek, 31 października, po godzinie 11:30. W szczycie serwis raportował o ponad 180 zgłoszeniach (stan na godz. 12:00). Najczęściej zgłaszane są problemy z bankowością mobilną.
Awaria e-kantoru w PKO BP
PKO BP w opublikowanym komunikacie informuje o sporych problemach technicznych z bankowością mobilną:
"Informujemy, że z powodu problemu technicznego po stronie zewnętrznych dostawców usług telekomunikacyjnych nie działa e-kantor. Wszystkie systemy bankowe PKO Banku Polskiego działają prawidłowo" - czytamy.
Klienci mogą mieć problem z korzystaniem z internetowej wymiany walut. Część klientów banku w mediach społecznościowych zgłasza również problem z przelewami przychodzącymi. Inni na swoich urządzeniach odczytują jedynie komunikat: "Aplikacja IKO obecnie nie działa".
Bank zapewnia jednak, że aplikacja mobilna działa prawidłowo, nie ma również problemu z przelewami.
Pozostałe usługi działają. Bank kontroluje sytuację
Bank zapewnia, że klienci będą na bieżąco informowani o postępach w usuwaniu awarii. Przedstawiciele banku podkreślają również, że nie ma zagrożenia dla bezpieczeństwa środków finansowych klientów:
"Monitorujemy sytuację i będziemy na bieżąco informować o postępach" - pisze PKO w piątkowym komunikacie.
W serwisie DownDetector blisko 80 proc. zgłaszanych awarii dotyczy bankowości mobilnej. Pojedyncze są także zgłoszenia problemów z logowaniem online i w aplikacji.












