Reklama

Awarie w bankach PKO BP i Pekao S.A.

Uwaga na awarie w dwóch polskich największych bankach. Chodzi o PKO BP i Pekao SA. Większość problemów po godz. 14 została usunięta.


O problemach z logowaniem do systemów bankowości internetowej i mobilnej, odrzucanych płatnościach kratą - od rana informowaliście nas na Gorącą Linię RMF FM. Na naszą redakcyjną skrzynkę otrzymaliśmy m.in. mail od pana Pawła.

"Od rana zdaje się, mamy do czynienia z poważą awarią w banku Pekao SA. Nie można robić płatności kartą, nie można pobrać gotówki z bankomatu, nie można połączyć się z żadną infolinią w banku" - pisał. Dostaliśmy także informację o kłopotach z płatnościami w PKO.

Jak sprawdziliśmy, w PKO BP pojawiają się problemy przy korzystaniu z bankowości internetowej oraz aplikacji na telefony. Kłopoty są m.in. i z generowaniem kodów BLIK.

Reklama

W Pekao SA natomiast były problemy z płaceniem kartami oraz również z kodami BLIK. "Funkcja BLIK i płatności kartą działają już prawidłowo. Za wszelkie utrudnienia przepraszamy!" - poinformował po godz. 11:30 bank na Twitterze.

Pobierz darmowy program do rozliczeń PIT 2019

Obydwie instytucje prowadziły w weekend prace techniczne. Zapowiadając przerwę modernizacyjną, Bank Pekao informował o utrudnionym dostępie do serwisu Pekao24, aplikacji PeoPay, usług maklerskich, a także w czasie używania kart debetowych. Z kolei w przypadku PKO BP nie działały serwisy internetowe i telefoniczne. Nie można też było płacić w sklepach internetowych za pomocą Płacę z iPKO oraz Płacę z Inteligo.

Krzysztof Berenda

Opracowanie: Maciej Nycz, Monika Kamińska

Czytaj więcej na RMF24.pl

Banki: Większość problemów została usunięta

Dwa banki: PKO BP i Pekao doświadczyły problemów z elektronicznymi systemami obsługi klientów. Większość problemów została już usunięta - poinformowały w poniedziałek służby prasowe obu banków.

"Informujemy, że aktualnie mogą występować trudności z autoryzacją transakcji w bankomatach i terminalach płatniczych Banku Pekao S.A. Dokładamy wszelkich starań, aby niezwłocznie przywrócić pełną funkcjonalność. Przepraszamy za niedogodności" - napisał bank Pekao SA w komunikacie w poniedziałek przed południem.

Mieliśmy rano problemy z bankowością elektroniczną, ale zostały zdiagnozowane i usunięte - poinformowało biuro prasowe Pekao.

Utrudnienia w funkcjonowaniu bankowego systemu elektronicznego doświadczyli też klienci PKO BP, jednak - zdaniem banku - aktualnie problemy dotyczą jedynie aplikacji mobilnej IKO.

"Teraz występują utrudnienia w dostępie do aplikacji mobilnej IKO. Klientów zachęcamy do korzystania z naszego serwisu internetowego iPKO oraz wykonywania płatności kartami. Przepraszamy za niedogodności, pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem działania IKO" - odpowiedziało na pytania biuro prasowe.

PEKAO

63,1200 -1,4200 -2,20% akt.: 28.09.2022, 17:51
  • Otwarcie 63,1000
  • Max 63,5200
  • Min 61,2800
  • Kurs odniesienia 64,5400
  • Suma wolumenu 1 271 069
  • Suma obrotów 79 635 825,86
  • Widełki dolne 56,8000
  • Widełki górne 69,4000
Zobacz również: ALIOR ALIOR BNPPPL


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »