Awarie w bankach PKO BP i Pekao S.A.
Uwaga na awarie w dwóch polskich największych bankach. Chodzi o PKO BP i Pekao SA. Większość problemów po godz. 14 została usunięta.
O problemach z logowaniem do systemów bankowości internetowej i mobilnej, odrzucanych płatnościach kratą - od rana informowaliście nas na Gorącą Linię RMF FM. Na naszą redakcyjną skrzynkę otrzymaliśmy m.in. mail od pana Pawła.
"Od rana zdaje się, mamy do czynienia z poważą awarią w banku Pekao SA. Nie można robić płatności kartą, nie można pobrać gotówki z bankomatu, nie można połączyć się z żadną infolinią w banku" - pisał. Dostaliśmy także informację o kłopotach z płatnościami w PKO.
Jak sprawdziliśmy, w PKO BP pojawiają się problemy przy korzystaniu z bankowości internetowej oraz aplikacji na telefony. Kłopoty są m.in. i z generowaniem kodów BLIK.
W Pekao SA natomiast były problemy z płaceniem kartami oraz również z kodami BLIK. "Funkcja BLIK i płatności kartą działają już prawidłowo. Za wszelkie utrudnienia przepraszamy!" - poinformował po godz. 11:30 bank na Twitterze.
Pobierz darmowy program do rozliczeń PIT 2019
Obydwie instytucje prowadziły w weekend prace techniczne. Zapowiadając przerwę modernizacyjną, Bank Pekao informował o utrudnionym dostępie do serwisu Pekao24, aplikacji PeoPay, usług maklerskich, a także w czasie używania kart debetowych. Z kolei w przypadku PKO BP nie działały serwisy internetowe i telefoniczne. Nie można też było płacić w sklepach internetowych za pomocą Płacę z iPKO oraz Płacę z Inteligo.
Krzysztof Berenda
Opracowanie: Maciej Nycz, Monika Kamińska
Dwa banki: PKO BP i Pekao doświadczyły problemów z elektronicznymi systemami obsługi klientów. Większość problemów została już usunięta - poinformowały w poniedziałek służby prasowe obu banków.
"Informujemy, że aktualnie mogą występować trudności z autoryzacją transakcji w bankomatach i terminalach płatniczych Banku Pekao S.A. Dokładamy wszelkich starań, aby niezwłocznie przywrócić pełną funkcjonalność. Przepraszamy za niedogodności" - napisał bank Pekao SA w komunikacie w poniedziałek przed południem.
Mieliśmy rano problemy z bankowością elektroniczną, ale zostały zdiagnozowane i usunięte - poinformowało biuro prasowe Pekao.
Utrudnienia w funkcjonowaniu bankowego systemu elektronicznego doświadczyli też klienci PKO BP, jednak - zdaniem banku - aktualnie problemy dotyczą jedynie aplikacji mobilnej IKO.
"Teraz występują utrudnienia w dostępie do aplikacji mobilnej IKO. Klientów zachęcamy do korzystania z naszego serwisu internetowego iPKO oraz wykonywania płatności kartami. Przepraszamy za niedogodności, pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem działania IKO" - odpowiedziało na pytania biuro prasowe.