Banki pracują nad nową technologią

Klienci Barclays mogą być wkrótce obsługiwani przez roboty. Bank pracuje nad technologią, która pozwoli klientom dokonywać transakcji za pomocą rozmowy z systemem komputerowym - powiedział CNBC szef technologii w Barclays Derek White.

Bank zamierza zastosować system podobny do Siri, osobistego asystenta działającego w systemie operacyjnym Appla. Siri odpowiada na pytania i zalecenia użytkownika za pomocą mikrofonu.

- Wkrótce wejdziemy w świat, gdzie nie będziemy musieli dotykać urządzenia, żeby dokonać transakcji - powiedział White podkreślając, że Barclays pracuje nad taką technologią.

Barclays od pewnego czasu stara się być bankiem oferującym nowoczesne technologie. Ma około 50 zespołów pracujących nad sprawnością różnych jego segmentów w dziedzinie technologii.

Reklama

_ _ _ _ _

Amerykański bank dla bogatych zaoferuje pożyczki zwykłym zjadaczom chleba

Goldman Sachs, bank, który przez ostatnie 146 lat był bankiem dla uprzywilejowanych, chce stanąć do walki o zwykłego konsumenta oferując kredyty konsumpcyjne przez internet - pisze New York Times.

Nowy biznes Goldman Sachs, który jest jeszcze w powijakach, będzie udostępniał pożyczki warte kilka tysięcy dolarów przez stronę internetową, bez ponoszenia kosztów na placówki i obsługę.

Bank zamierza ruszyć z pierwszymi pożyczkami w przyszłym roku, podają anonimowe źródła.

Jednak nowe przedsięwzięcie jest obarczone dużym ryzykiem.

Po wybuchu kryzysu finansowego Goldman Sachs był oskarżany o czerpanie korzyści, podczas gdy klienci tracili swoje domy obciążone hipoteką. Jeśli bank będzie rygorystycznie podchodził do pożyczkobiorców i będzie pozywał rodziny mające problemy ze spłacaniem długu, może odzyskać opinię banku bogacącego się kosztem zwykłych ludzi - pisze New York Times.

Na dodatek, Goldman Sachs bierze się za biznes, w którym nie ma zbyt dużego doświadczenia, tzn. relacje z klientem, który nie cieszy się dużą płynnością finansową.

Goldman Sachs będzie musiał także zmierzyć się z ogromną siłą jaką jest przyzwyczajenie klientów do pewnych rozwiązań. Nawet jeśli zaoferuje niskie odsetki, konsumenci mogą jednak woleć kartę kredytową ze zwykłego przyzwyczajenia, mówi jeden z ekspertów.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: bank | technologia | bankier | banki internetowe | e-biznes
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »