Burger Drwala ma Rywala. Konkurent rzucił rękawicę McDonald's
Sieć restauracji typu fast food - Max Burgers, odpowiedziała na promocyjną ofertą swojego konkurenta, czyli McDonald's. Tydzień po wprowadzeniu do oferty Burgera Drwala, w lokalach szwedzkiej marki zadebiutował Burger Rywala.
Jak informuje konto Max Burgers na platformie Facebook, od 15 listopada w menu sieci pojawiła się nowa pozycja. Jest nią Burger Rywala, składający się z m.in. kotleta wołowego, sera cheddar i panierowanej mozzarelli.
Restauracja nie ukrywa nawiązania do popularnej w naszym kraju kanapki oferowanej przez jej konkurenta. Chodzi o Burgera Drwala, który cyklicznie w okresie jesienno-zimowym powraca do menu McDonald's.
W swojej kampanii szwedzka sieci skorzystała z hasła reklamowego twierdząc, że "zrobiła to lepiej". Jako argument Max Burgers wskazuje, że zaproponowała klientom trzy warianty burgera - z wołowiną, wołowiną i bekonem oraz wersję dla wegetarian z roślinnym kotletem.
Marka Max Burgers nie jest tak popularna w Polsce jak jej amerykański konkurent, jednak zadebiutowała dopiero kilka lat temu. Na razie na sieć w naszym składają się 24 restauracje w 15 miastach, w tym m.in. w Warszawie, Krakowie czy Wrocławiu. McDonald's, obecny na rynku od 1992 roku, ma łącznie 536 lokali w ponad 150 miejscowościach.
W wersji klasycznej Burger Drwala w McDonald's składa się z kotleta wołowego, panierowanego sera, bekonu, prażonej cebuli oraz sałaty. W bieżącym roku oferta restauracji została poszerzona także o wersję z podwójnym mięsem, kurczakiem, na ostro, z żurawiną czy z chrzanem.
Z uwagi na krótki okres dostępności pozycji w restauracjach sieci jej coroczna premiera przyciąga do siebie rzeszę klientów. Ciekawym aspektem w śledzeniu tego wydarzenia jest ogłoszenie ceny burgera. Ta na przestrzeni dziesięciu lat niemal się podwoiła.
Jeszcze w 2012 r., kiedy to Burger Drwala pierwszy raz pojawił się w polskich placówkach McDonald's, za kanapkę należało zapłacić 11,90 zł. Do 2020 r. jej cena rosła czterokrotnie, aż do poziomu 14,90 zł. Natomiast od 2022 r. za taką pozycję w menu należy już zapłacić 24,90 zł.