Chciał sprzedać koszulkę. Stracił ponad 40 tys. zł

Mieszkaniec gminy Skoki w Wielkopolsce dał się podejść oszustom podczas sprzedaży koszulki na jednej z platform internetowych. Oszust, prowadząc rozmowę na komunikatorze, podstępem przejął dane do konta bankowego mężczyzny. Pokrzywdzony stracił ponad 40 tys. zł.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami 

Jak poinformował oficer prasowy KPP w Wągrowcu mł. asp. Dominik Zieliński, zawiadomienie o oszustwie przyjęli policjanci z komisariatu policji w Skokach.

- Działanie oszusta rozpoczęła rozmowa na WhatsApp w sprawie chęci kupna koszulki. Pokrzywdzony klikając w link i kolejno wypełniając rubryki, przekazał oszustowi dostęp do swojego konta. Gdy po czasie zorientował się, że może być coś nie tak i sprawdził konto, okazało się, że oszust przeprowadził serię transakcji, w których pokrzywdzony stracił ponad 40 tysięcy złotych - wskazał.

Reklama

Zieliński zaapelował o wzmożoną czujność przy prowadzeniu sprzedaży przez internet. Jak podkreślił, to już kolejne zgłoszenie, kiedy do pokrzywdzonego za pośrednictwem komunikatora WhatsApp zgłasza się oszust, który udając zainteresowanego przedmiotem, przesyła link do przeprowadzenia transakcji. Innym razem sprzedający proszeni są o podanie adresu e-mail, na który dostają wiadomość, w której mają uzupełnić dane karty płatniczej.

- Decydując się na korzystanie z platform sprzedażowych, czy to OLX, czy Vinted, zapoznajmy się z zasadami ich funkcjonowania i wystrzegajmy się osób przesyłających nam różne instrukcje i linki - zaapelował Zieliński. 

PAP
Dowiedz się więcej na temat: oszustwo | kradzież | oszustwo internetowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »