Co tydzień "zjadamy" kartę kredytową. Kaufland rusza do walki z mikroplastikiem
Kaufland eliminuje mikroplastik z artykułów drogeryjnych marek własnych i wprowadza specjalne oznaczenie na opakowaniach. To jedno z działań detalisty, realizowane w ramach strategii ograniczenia zużycia tworzyw sztucznych REset Plastic - poinformował portal wiadomoscihandlowe.pl.
BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami
Nawet 5 gramów plastiku tygodniowo - taką ilość, odpowiadającą jednej karcie kredytowej, przyjmujemy do organizmu, wynika z badań przeprowadzonych na University of Newcastle w Australii. Mikroplastik nie jest obecny jedynie w jedzeniu czy ubraniach.
Maleńkie cząstki plastiku o średnicy mniejszej niż 5 mikrometrów występują powszechnie w składach kosmetyków, także tych kolorowych. Ich rozmiar sprawia, że z łatwością przedostają się do wód. Raport "Kupuj odpowiedzialne" przedstawił niepokojące dane, z których wynika, iż około 30 proc. mikroplastiku trafia do morza.
Mając tę świadomość, Kaufland wziął pod lupę recepturę artykułów drogeryjnych marek własnych i podjął konkretne zobowiązanie z myślą o ochronie środowiska.
Zobacz nowe artykuły w promocyjnych cenach na ding.pl
- W ramach strategii ograniczenia zużycia tworzyw sztucznych REset Plastic analizujemy nie tylko opakowania, ale także skład naszych produktów. Naszym celem jest zmiana receptur artykułów marek własnych w segmencie kosmetyków i produktów do pielęgnacji ciała, środków piorących i czyszczących, a także środków do pielęgnacji samochodów. Pracujemy nad tym, aby do końca 2021 r. wyeliminować mikroplastik i nieulegające biodegradacji syntetyczne polimery pod warunkiem, że nie będzie to miało wpływu na jakość i bezpieczeństwo produktów. Możemy już pochwalić się tym, że formuły wszystkich produktów bevola Baby do pielęgnacji ciała dziecka nie zawierają mikroplastiku - mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Aby wspierać świadome decyzje zakupowe, Kaufland oznacza produkty z udoskonalonym składem specjalnym logo "receptura bez mikroplastiku". W ten sposób klienci mają pewność, że wybierają artykuły bardziej przyjazne dla środowiska.