Compensa i Heros kończą prace nad przygotowaniem do połączenia
Działania TU Compensa SA i BTUiR Heros SA zmierzające do połączenia obu towarzystw są już na bardzo zaawansowanym etapie.
Do chwili obecnej wypełniono już większość wymagań formalno - prawnych związanych z procesem łączenia. Obecnie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpatruje zgłoszenie zamiaru koncentracji obu spółek, a do Ministra Finansów został złożony wniosek o wydanie zezwolenia na połączenie.
Także większość prac organizacyjnych została już zakończona. Wspólnie i według ujednoliconych procedur działają już prawie wszystkie departamenty Centrali, a w chwili obecnej trwa reorganizacja struktury sprzedaży i przygotowanie do połączenia na poziomie oddziałów terenowych.
Nowopowstała spółka, jak już wcześniej informowano, będzie funkcjonowało pod marką Compensa, która tym samym będzie wiodącą marką Grupy Wiener Städtische i HUK Coburg w Polsce. Jednak podobnie jak to miało miejsce w przypadku towarzystw życiowych, zachowana zostanie linia produktowa Heros, która w ciągu dziesięciu lat istnienia na polskim rynku zyskała zaufanie i lojalność dużej części klientów.
Zmiany w produktach TU Compensa SA i BTUiR Heros SA
Towarzystwa majątkowe Grupy Wiener Städtische i HUK - Coburg wprowadzą w najbliższym czasie istotne zmiany w swoich dwóch najważniejszych produktach skierowanych do klientów indywidualnych - ubezpieczeniu komunikacyjnym i pakiecie ubezpieczeń dla rodzin.
Zakończono już prace nad nowym wnioskiem o kontynuację ubezpieczenia komunikacyjnego. Poprzez uproszczenie i skrócenie dotychczasowego wniosku z sześciu do dwóch stron usprawniony zostanie proces obsługi klientów przez agentów towarzystwa oraz możliwe będzie przyspieszenie przetwarzania danych dotyczących ubezpieczenia w Centrali firmy. Udoskonalone ubezpieczenie komunikacyjne Comepnsy z nowym wnioskiem będzie funkcjonowało także po zaplanowanym połączeniu zastępując dotychczasowy produkt komunikacyjny w Herosie.
Compensa i Heros opracowały i wkrótce wypuszczą na rynek nowy pakiet ubezpieczeniowy dla klientów indywidualnych - "Ubezpieczenie Rodzinne". Będzie to kolejny wspólny projekt obu towarzystw dający klientom szeroki zakres ochrony i obejmujący ubezpieczenia mieszkania, OC w życiu prywatnym, NNW oraz home assistance. Nowy pakiet zastąpi w Herosie ubezpieczenie "Polisa Rodzinna" oraz podobne produkty oferowane dotychczas przez Compensę, m.in. "Twój Kącik". "Ubezpieczenie Rodzinne" jest opracowane w trzech wariantach różniących się ceną i zakresem ochrony: podstawowym, standardowym i luksusowym, dzięki czemu produkt można w łatwy sposób dostosować do potrzeb klientów.
Struktura profesjonalna TUnŻ Compensa SA obsługuje kluczowych klientów spółki.
Reorganizacja sprzedaży ubezpieczeń grupowych
W TUnŻ Compensa SA funkcjonuje już w pełnym zakresie profesjonalna struktura sprzedaży i obsługi kluczowych klientów towarzystwa. 22 osoby w całym kraju pełnią funkcję Key Acount. Struktura profesjonalna to miejsce dla najlepszych agentów: elita wyłoniona na podstawie dotychczasowych osiągnięć, posiadanych umiejętności i wiedzy. Będą oni obsługiwali najważniejszych klientów Compensy, w tym także dużych klientów instytucjonalnych i będą mieli dostęp do wszystkich produktów spółek Grupy Wiener Städtische i HUK - Coburg, zarówno życiowych jak majątkowych. Specjalnością struktury profesjonalnej będzie obsługa ubezpieczeń grupowych, choć obecnie dystrybucją tych produktów zajmuje się również własna sieć sprzedaży składająca się z 200 Agentów Ubezpieczeń Grupowych, dla których opracowano specjalnie nowy system prowizyjny. W 2003 roku planowana jest dalsza rozbudowa tej sieci.
W chwili obecnej TUnŻ Compensa SA w zakresie ubezpieczeń grupowych realizuje konsekwentnie strategię ubezpieczania małych i średnich firm, dzięki czemu już w ciągu 2 miesięcy tego roku podpisano sto nowych kontraktów. Spółka ma także coraz więcej klientów wśród dużych firm zatrudniających powyżej tysiąca osób. Rozwijana jest także współpraca w ramach Grupy Wiener Städtische i HUK Coburg, przez co kluczowi klienci otrzymują kompleksową ofertę ubezpieczeniową i coraz częściej ci sami agenci mogą dystrybuować pełna paletę produktów majątkowych i życiowych.