Reklama

Czy agenci ubezpieczeniowi przestaną być potrzebni?

Zgłoszenie szkody, zapoznanie się z ofertą i podpisanie umowy - to najczęstsze powody obecności klientów w placówkach towarzystw ubezpieczeniowych. Coraz więcej z nas woli jednak korzystać wyłącznie ze zdalnych kanałów kontaktu. Mimo to agenci ubezpieczeniowi mogą spać spokojnie - zainteresowanie ich usługami wśród Polaków wcale nie maleje.

Im młodszy klient i im z większego miasta pochodzi, tym chętniej załatwia swoje sprawy online. Towarzystwa ubezpieczeniowe są tego świadome. Nie dziwi więc, że coraz więcej z nich umieszcza na swoich stronach internetowych różne kalkulatory i porównywarki, które pomagają w wyborze produktów czy też obliczaniu składki ubezpieczenia. Warto jednak zauważyć, że nawet osoby stroniące od wizyt w placówkach terenowych bardzo często korzystają z pomocy agentów ubezpieczeniowych. Oczywiście nierzadko jest to kontakt wyłącznie na odległość, a sama umowa jest zawierana przez internet.

Reklama

Pobierz darmowy program do rozliczeń PIT 2016

Jak stwierdza w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Katarzyna Ostrowska z Uniqa Polska: - Liczba polis sprzedawanych za pośrednictwem internetu rośnie z roku na rok. Wciąż jednak nie jest to bardzo duży procent wszystkich zawieranych umów z ubezpieczycielami przez klientów. Świadczą też o tym chociażby wyniki tzw. spółek directowych, czyli tych, które sprzedają jedynie przez internet. W Polsce nigdy nie osiągnęły one znaczącej pozycji. Nie zmienia to faktu, że firmy ubezpieczeniowe muszą podążać za preferencjami i wyborami klientów. A ci, zwłaszcza najmłodsi, coraz częściej chcą korzystać wyłącznie z kanałów zdalnych.

- Jesteśmy zabieganym społeczeństwem, dla którego priorytetem jest szybkie załatwianie spraw [...]. Coraz częściej chcemy robić to zdalnie. Kilka lat temu swoje płatności regulowaliśmy na poczcie czy w kasie banku, dzisiaj za sprawą techniki robimy to, siedząc w wygodnym fotelu w domu i korzystając z komputera czy smartfona. Jakość obsługi na tym poziomie odgrywa bardzo ważną rolę. Po pierwsze, dostępne aplikacje powinny sprawnie działać, tak aby klient w dowolnym momencie mógł z nich skorzystać i załatwić swoją sprawę. Po drugie, komunikacja klienta z instytucją powinna przebiegać szybko i efektywnie oraz kończyć się załatwieniem sprawy podczas jednego kontaktu - mówi Marcin Łukaszewski, twórca plebiscytu Instytucja roku.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »