Debetowy sukces Inteligo
Uruchomiony wczoraj debet Inteligo spotkał się z ogromnym zainteresowaniem ze strony klientów. W ciągu pierwszego dnia rozpatrzonych zostało ponad 5 tys. wniosków. Aby poradzić sobie z taką liczbą wniosków średni oddział zwykłego banku pracowałby ponad 3 tygodnie.
Nowy debet Inteligo jest pierwszym w Polsce, który można otrzymać w ciągu zaledwie 5 sekund - tyle czasu (a często jeszcze mniej) mija od złożenia wniosku do podwyższenia salda (to ważne, bo standardowo w bankach między wydaniem decyzji, a postawieniem środków do dyspozycji, mija kilka dni). Inteligo, prowadzone przez PKO BP, jest jednym kontem w Polsce oferującym swoim klientom tak zaawansowaną i wygodną usługę. "Jesteśmy dumni z zastosowania tak nowoczesnych procesów i technologii, jednak najważniejsze, że dzięki nim nasi klienci otrzymują zupełnie nową jakość usług - pierwszy prawdziwie natychmiastowy produkt kredytowy w Polsce" - mówi Prezes Inteligo Financial Services S.A. Konrad Korobowicz.
Ponieważ, podobnie jak inne produkty konta Inteligo, debet umożliwia zarządzanie środkami przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, pierwszego dnia złożonych zostało ponad 5000 wniosków. Gdyby takiego rodzaju usługa została zaoferowana przez tradycyjny bank - rozpatrzenie i zaopiniowania wniosków mogłoby zająć nawet ponad trzy tygodnie.
"Zakładamy, że rozpatrzenie jednego wniosku w dobrze zinformatyzowanym banku trwa około 15 minut. Czyli 5 000 wniosków to trochę ponad 52 dni pracy non-stop. Przy 10 osobowym zespole i 8h dniu pracy jest to ponad 15 dni roboczych, czyli de facto 3 tygodnie." - wyjaśnia Korobowicz.
Debet (w przeciwieństwie do stałej linii kredytowej) to najprostsza forma krótkotrwałej pożyczki na bieżące wydatki i zobowiązania finansowe. Jeżeli klient posiada kilka kont Inteligo (np. indywidualne i wspólne) może otrzymać debet na każdym z nich, jednak ich łączna suma nie może przekraczać 2000 zł. Dzięki takiemu rozwiązaniu można sumować kwoty debetów, a średnia przyznanych dotąd debetów wynosi nieco ponad 800 zł.
Inteligo już w trakcie wnioskowania dopasowuje ofertę dla wnioskodawcy. Dla przykładu, jeżeli aktywny klient Inteligo wnioskuje o kwotę 1000 zł na rachunku firmowym, system zaproponuje dodatkowo zwiększony limit w wysokości 2000 zł, oraz 499,99 zł na drugim rachunku indywidualnym, jeżeli klient taki posiada. Z kolei, jeżeli klient o niepełnej zdolności kredytowej zawnioskuje o 500 zł na rachunku indywidualnym, system odrzuci pierwotny wniosek, ale zaproponuje dodatkowo obniżony limit w kwocie 250 zł.