Dodatkowa opłata w pociągu. Za przejazd trzeba dopłacić 20 zł

Dodatkowa opłata za bilety kolejowe? To nie próba wyłudzenia, ani nieśmieszny żart. Jeśli pasażer nie przygotuje się odpowiednio na przejazd koleją, dopłaci już w wagonie 20 zł. O co chodzi?

  • Dodatkowa opłata za bilety kolejowe może zostać doliczona w wagonie.
  • Opłata doliczana jest przy sprzedaży biletu pasażerowi w pojeździe.
  • Z obowiązku zapłacenia dodatkowej opłaty zwolniono część osób.

Wciąż nie brakuje sytuacji, gdy zaskoczenie wywołuje fakt, że bilety kolejowe na pokładzie pociągu bywają droższe od tych zakupionych w okienkach kasowych i na stronach internetowych. Konduktor przy sprzedaży w wagonie ma prawo doliczyć odpowiednią opłatę. Kiedy tak się dzieje?

Dodatkowa opłata za bilety kolejowe. Wtedy musisz dopłacić

Wejście do pociągu bez biletu, a następnie zwrócenie się po bilet do konduktora może skutkować naliczeniem dodatkowej opłaty. Bilety kolejowe w cenach regularnych wskazanych przez przewoźnika obowiązują jedynie w kasach biletowych, automatach biletowych i na stronach internetowych.

Reklama

W przypadku zakupu biletu u konduktora w pociągu czekać może nas dodatkowa opłata 20 zł za wydanie biletu. Dzieje się tak w pociągach PKP Intercity, gdy na stacji początkowej pasażer miał możliwość zakupu biletu w inny sposób, a mimo to zakupił go u konduktora.

"Jeśli kupujesz u konduktora, to zapłacisz za bilet (lub inny dokument przewozu) oraz za jego wydanie w pociągu. Opłata wynosi 20 zł - od każdej odprawianej osoby" - czytamy na oficjalnej stronie PKP Intercity.

Dodatkowa opłata nie od każdego. Konduktor im więcej nie policzy

Jeśli okaże się, że na stacji wejścia do pociągu nie była prowadzona sprzedaż biletów - konduktor nie doliczy dodatkowej opłaty. Części podróżnych dodatkowa opłata nie dotyczy, nawet jeśli na stacji początkowej była możliwość zakupu biletu.

Zwolnienie z opłaty w PKP Intercity dotyczy jednak szerokiej grupy osób. Jak wskazuje przewoźnik, poniżej wymienieni nie dopłacą do biletu, nawet jeśli na stacji początkowej była możliwość jego zakupu:

  1. z niepełnosprawnością lub o ograniczonej możliwości poruszania się (dotyczy także opiekuna albo przewodnika tej osoby) - pod warunkiem, że pokażą konduktorowi dokument potwierdzający niepełnosprawność, lub niepełnosprawność albo ograniczona możliwość poruszania się są widoczne,
  2. które ukończyły 70 lat pod warunkiem, ze pokażą konduktorowi dokument potwierdzający wiek,
  3. które rozpoczynają przejazd ze stacji, na której nie ma kasy biletowej lub jest ona nieczynna,
  4. które mają potwierdzenie z kasy biletowej,
  5. które chcą kupić albo pobrać rezerwację miejsca, a mają bilet jednorazowy bez rezerwacji miejsca kupiony w innym pociągu, Kartę Intercity lub dokument potwierdzający prawo do bezpłatnego przejazdu,
  6. które mają bilet jednorazowy wystawiony w innym naszym pociągu wraz z adnotacją "Dalej w pociągu z obowiązkową rezerwacją - w miarę wolnych miejsc",
  7. które mają bilet jednorazowy wystawiony w pociągu innego przewoźnika bez opłaty za jego wydanie wraz z adnotacją "Zmiana przewoźnika", a czas na przesiadkę jest krótszy niż 30 minut,
  8. które mają bilet kupiony w biletomacie, w aplikacji lub serwisie internetowym i chcą kupić bilet na przewóz bagażu lub psa,
  9. które mają bilet międzynarodowy z rezerwacją miejsca w pociągu EIP i chcą kupić dopłatę do pociągu EIP,
  10. które zmieniają umowę przewozu,
  11. którym wydajemy bilet jednorazowy z ulgą 100% wraz z ewentualnymi rezerwacjami i dopłatami,
  12. które kupują dopłatę do posiadanego biletu albo nowy bilet, w przypadku gdy nie mają ważnego dokumentu potwierdzającego prawo do ulgi, ale oświadczają, że mają uprawnienie do tej ulgi.

Przemysław Terlecki

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: opłata | dodatek | pociąg | PKP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »