Duże zmiany w Lidlu objęły wszystkie sklepy. Chodzi o ceny
Sklepy Lidla przeszły dużą zmianę. Jak poinformowali przedstawiciele sieci, skończył się etap testów, który objął na początku 200 sklepów, bo teraz nowe rozwiązanie wprowadzono we wszystkich placówkach w Polsce. O co chodzi? O nowe cenniki.
Jak poinformowało biuro prasowe Lidla w nadesłanym komunikacie, wszystkie sklepy sieci zostały objęte zmianami cenników. Jak dodano, dawne papierowe etykiety informujące, co i ile kosztuje zostały zastąpione przez elektroniczne cenówki.
Zmiany objęły zarówno duże etykiety, które można spotkać np. na dziale z warzywami, ale także te mniejsze, znajdujące się przy lodówkach czy przy kasach. Jak widać na zdjęciach nadesłanych nam przez czytelnika, nowe e-cenniki na pierwszy rzut oka mogą wyglądać jakby nic nie uległo zmianie, ponieważ ekrany do złudzenia przypominają papierowe etykiety. Zupełnie jak przy czytnikach e-booków.
Nowe rozwiązanie wygląda jednak na bardzo funkcjonalnie. Na ekranach znajdują się duże liczby oraz litery, więc wszystko jest widoczne. Wydaję się, że problem z "zagubionym cennikiem" też został rozwiązany, ponieważ cenówki są solidnie przymocowane i znajdują się blisko konkretnych produktów.
Wcześniej e-cenówki były testowane przez Lidla w 200 sklepach w Polsce, głównie w tych w Poznaniu, Warszawie oraz we Wrocławiu. Teraz jednak trafiły do wszystkich ponad 800 placówek.
Dzięki zrezygnowaniu z drukowaniu cenników sieć wskazała, że jest w stanie zaoszczędzić w ciągu roku ponad 133 tony papieru. Dodatkowo elektroniczne etykiety są ułatwieniem dla organizacji pracy w sklepie, ponieważ nie wymaga się od pracowników ręcznego wymieniania cen, bo wszystko jest ustalane zdalnie za pośrednictwem systemu.