Elektroniczne rozliczenia

Według danych ZUS aż 20 proc. dokumentów ubezpieczeniowych przesyłanych tradycyjnie (na papierze) zawiera błędy. Dostarczenie dokumentów tych drogą elektroniczną zmniejsza ilość błędów do ok. 9 proc.

Według danych ZUS aż 20 proc. dokumentów ubezpieczeniowych przesyłanych tradycyjnie (na papierze) zawiera błędy. Dostarczenie dokumentów tych drogą elektroniczną zmniejsza ilość błędów do ok. 9 proc.

Dotychczas przekazywanie dokumentów w formie elektronicznej było fakultatywne, korzystało z tej możliwości ok. 5 proc. pracodawców. Tymczasem, zgodnie z rozporządzeniem ministra pracy i polityki społecznej już niebawem poprzez Internet rozliczać się będzie musiało większość płatników. Od 18 bm. obowiązek ten mają pracodawcy zatrudniający co najmniej 1000 ubezpieczonych. Na przekazanie dokumentacji za ten miesiąc mają oni czas do 15 sierpnia br. Pozostali płatnicy będą musieli rozpocząć elektroniczną transmisję tych danych w późniejszych terminach.

Reklama

Aby przekazać dokumenty, każdy płatnik musi posiadać klucz prywatny i klucz publiczny. Służą one do identyfikacji płatników i kodowania dokumentów. Klucz prywatny to tajny kod, znany tylko płatnikowi, służący do tworzenia podpisu elektronicznego składanego na dokumentach. Klucz publiczny natomiast służy do weryfikacji podpisu elektronicznego nadawcy. Obydwa klucze płatnik odebrać musi w terenowych oddziałach ZUS.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: błędów | klucz | rozliczenie | ZUS | elektroniczny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »