Empik rozpoczyna sprzedaż żywności. Uruchamia kategorię delikatesy
Na platformie marketplace Empik.com już w tym miesiącu zostanie dodana kategoria "delikatesy". Oznacza to, że sklep internetowy coraz poważniej myśli o sprzedaży produktów spożywczych. Już za kilka miesięcy serwis, który niedawno odnotował 2-milionową transakcję, chce pochwalić się pokaźną ofertą - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl.
W marcu br. Empik.com uruchomi oddzielną kategorię "delikatesy". - Pojawi się ona jako oddzielna pozycja w menu głównym w najbliższych dniach, natomiast produkty z tego segmentu są już dostępne na platformie. Na drugą połowę miesiąca planujemy z kolei finalizację prac nad ostateczną strukturą tej kategorii - zdradza Rafał Murawski, head of marketplace New Business Development w Empiku w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl.
Na stronie internetowej Empiku już dziś można znaleźć produkty spożywcze, takie jak kawy, herbaty, słodycze, ale w ostatnim czasie platforma postawiła również na rozwój kategorii bio i eko. Znajdziemy tu sporo słodyczy, produktów sypkich, bakalii i napojów.
Właśnie na kategorii żywności ekologicznej Empik skupił się w pierwszym etapie projektu. Firmie szczególnie zależy na uwzględnieniu ofert lokalnych producentów i jest otwarta na współpracę z polskimi firmami, oferującymi produkty tradycyjne oraz wysokiej jakości. Jeśli chodzi o asortyment słodyczy i przekąsek, to w tym wypadku firma planuje współpracę ze znanymi na rynku markami, ale również z producentami produktów niszowych, niedostępnych szeroko na rynku.
Wśród marek, z którymi już współpracuje Empik znajdują się np. Tchibo, Lavazza czy Nestlé. - Zdarza się, że to producenci sami reprezentują swoje marki, jednak najczęściej wskazują firmy do współpracy z nami. W przypadku produktów bio niektórzy producenci decydują się samodzielnie i bezpośrednio prowadzić sprzedaż. Oczywiście pod warunkiem, że mają możliwość obsługi klienta w modelu B2C. Jeśli zaś decydują się na współpracę przez pośrednika, to często sami wskazują nam swoich autoryzowanych merchantów - wyjaśnia Rafał Murawski.
Dodaje, że marketplace zaczyna od oferty produktów sypkich i wspomnianych bio, ale struktura tej kategorii cały czas się rozrasta. - Stale rozwijamy portfolio marek w tym obszarze, by za kilka miesięcy móc pochwalić się jeszcze szerszą ofertą.
BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami
Oferta FMCG nie zamyka się na produktach spożywczych. Empik.com szczególnie mocno stawia tu na chemię gospodarczą, która - według przedstawiciela firmy - jako kategoria w kanale online ma przed sobą świetne perspektywy na rozwój.
Empik.com jest platformą marketplace założoną przez Empik prawie cztery lata temu. W ostatnim roku sieć poszerzyła grono sprzedających i ofert, co jest m.in. efektem inwestycji w technologie na platformie. Nowym sprzedawcom łatwiej jest zintegrować swoje sklepy z marketplacem Empiku.
Połowę obrotu Empik.com stanowi na razie sprzedaż własna, ale platforma coraz mocniej stawia na współpracę z innymi sprzedawcami. Marketplace działa w formie zamkniętej, z dużą uwaga dobiera współpracujących przedsiębiorców. Właściciel sieci salonów z książkami od dawna poszerza ofertę. Do książek, prasy, gier dołączyły produkty z kategorii zdrowie i uroda, zabawki, dom i ogród, elektronika, agd i sport.
Stacjonarna sieć Empik liczy obecnie ponad 290 sklepów. W 2019 roku przychód spółki zarządzającej siecią salonów, sklepem internetowym oraz aplikacją internetową wyniósł 1,72 mld zł, a zysk 16 mln zł.
Magda Głowacka
Oglądaj najnowsze promocje i planuj zakupy z ding.pl