Reklama

Lidl wstrzymuje prowadzone w Belgii testy dostawy zakupów spożywczych do domu

Prowadzone w belgijskiej Gandawie (Gent) testy dostaw zakupów spożywczych z sieci Lidl do domów klientów przy pomocy rowerów kurierskich zostały zakończone - donosi "Gondola". Podobny los spotkał pilotaż e-zakupów spożywczych w modelu click&collect, którym objęte były dwa sklepy dyskontowej sieci.

Pierwszy projekt, o nazwie Simpl, wdrożony na jesieni 2018 r., uruchomiony został testowo z firmą Cargo Velo, zajmującą się usługami kurierskimi z wykorzystaniem rowerów. Klienci Lidla mieszkający w Gandawie początkowo mogli korzystać z dostawy rowerowej bezpłatnie; później cena za każdy transport produktów wynosiła 2,99 euro.

"Gondola" zauważa, że w maju ub.r. Lidl pozytywnie oceniał pilotażowy projekt i zapowiedział wdrożenie usługi Simpl w kolejnych miastach. Dotychczas to jednak nie nastąpiło.

Cytowana przez gazetę rzeczniczka prasowa Lidla Isabelle Colbrandt twierdzi, że jest jeszcze zbyt wcześnie aby oznajmić, że współpraca z Cargo Velo została definitywnie zakończona. Jak podkreśla, sieć zebrała podczas pilotażu mnóstwo danych, które teraz chce przeanalizować, zanim podejmie decyzję, co dalej.

Reklama

W ofercie spożywczego sklepu internetowego Lidl Simpl znaleźć można było m.in. nabiał, warzywa, owoce, ryby i mięso. Oferta obejmowała ponad 400 świeżych produktów. Serwis był dostępny w promieniu niespełna 4 km od placówki Lidla zlokalizowanej w dzielnicy Sint-Niklaaskerk. Maksymalny czas dostawy wynosił dwie godziny.

Gandawa, stolica belgijskiej Flandrii, posiada największy w Europie obszar przeznaczony dla rowerzystów. Miasto ma ponad 400 km ścieżek rowerowych oraz ponad 700 ulic jednokierunkowych, na których rowerzyści mogą się poruszać w obu kierunkach. Gandawa ma też ulice, na których samochody traktowane są jako "goście" i muszą w każdej sytuacji ustępować pierwszeństwa rowerom.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »