Nowy e-wizerunek PKO BP
Bank PKO BP S.A. uruchomił nową, interaktywną wersję serwisu internetowego. Witryna oferuje niespotykane w innych serwisach bankowych możliwości dostosowania zawartości do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Bank powierzył projekt, wykonanie i opiekę nad serwisem agencji publikacji elektronicznych HYPERmedia.
Indywidualny użytkownik
Nowa wersja serwisu, oprócz przejrzystości, łatwości nawigacji i bogatej zawartości merytorycznej, oferuje szereg nowych możliwości pomagających internautom w optymalnym korzystaniu z możliwości serwisu. Internauta może samodzielnie ustawić indywidualny profil menu.
"Podczas projektowania serwisu skupiliśmy się przede wszystkim na ergonomii Internetu czyli nad jego dostosowaniem do cech psychicznych człowieka - powiedział Sławomir Stępniewski - prezes HYPERmedia. - Najważniejsze było indywidualne podejście do potrzeb internauty, profilowanie i dopasowywanie przekazu oraz wyświetlanych informacji w zależności od indywidualnych preferencji. Poprzez użycie nowoczesnych technologii zapewniamy użytkownikom szybki dostęp do poszukiwanych przez nich informacji."
Każdy z użytkowników może określić indywidualne menu szybkiego dostępu ze strony startowej (5 opcji), rodzaj informacji jakie mają być wyświetlane przez przeglądarkę po jego wejściu na stronę główną oraz tych, które będzie otrzymywał przez PKOchannel w ramach subskrypcji.
Ponadto, za pośrednictwem serwisu, użytkownicy mogą kontaktować się z bankiem poprzez chat oraz FBBS.
Dla młodych internautów zostały zaprojektowane specjalne strony z informacjami bezpośrednio ich dotyczącymi.
Ciekawostką jest możliwość wyboru elektronicznego przewodnika, którym może być kobieta lub mężczyzna, w zależności od własnych preferencji użytkownika.
Doradca z Internetu oraz szybki, elektroniczny system podpowiedzi
Agencja HYPERmedia opracowała specjalny elektroniczny system podpowiedzi ESP, dzięki któremu internauta poruszający się w obrębie wybranych tematów otrzymuje dodatkowe wskazówki. System wskazuje internaucie najważniejsze korzyści związane z produktem lub usługą. W wybranych sytuacjach informacje te są korelowane z bieżącymi promocjami prowadzonymi przez Klienta. System został zwizualizowany w postaci osób pojawiających się w górnym pasku menu serwisu, które wskazują internaucie najkrótszą drogę do najczęściej wyszukiwanych informacji z danego katalogu. Kliknięcie na "chmurkę" z podpowiedzią powoduje natychmiastowe przekierowanie. System ten eliminuje konieczność przeszukiwania tekstów całego serwisu. Kolejnym istotnym elementem jest "wirtualny doradca" pełniący rolę systemu eksperckiego. Doradca ma za zadanie wskazywać internautom rozwiązania w dziedzinie finansów, proponować w zależności od ich potrzeb najskuteczniejsze produkty. Doradca wspomagany będzie systemem różnorodnych kalkulatorów: od budżetu domowego począwszy, poprzez kalkulatory kredytowe, a skończywszy na opcji tworzenia portfela inwestycyjnego.
Na serwisie znajduje się interaktywna mapa oddziałów PKO BP S.A. z wbudowanym zoomem. Pozwala na sprawdzenie lokalizacji oraz funkcji placówek banku na terenie całego kraju. Znajdują się w niej dokładne dane teleadresowe, informacje na temat serwisów poszczególnych oddziałów oraz na temat lokalizacji bankomatów.
PKOchannel
Inną, całkowitą nowością, jest PKOchannel, narzędzie stworzone przez HYPERmedia. Jest to system, który zapewnia stały kontakt z użytkownikiem bez konieczności każdorazowego łączenia się ze stroną WWW. Po dokonaniu subskrypcji w systemie operacyjnym użytkownika umieszczana jest aplikacja, która powiadamia go o nowych informacjach poprzez miganie ikony w pasku narzędzi oraz wyświetlenie na ekranie multimedialnego okna. Rodzaj informacji jakie mają być dostarczane poprzez PKOchannel użytkownik określa sam w zależności od zainteresowań i indywidualnych preferencji. Jest to pierwszy tego typu serwis, który daje gwarancję, iż do odpowiednich osób trafiają tylko potrzebne informacje. W serwisie PKOchannel znajdują się m.in:
- informacje dotyczące banku PKO BP S.A.
- informacje biznesowe
- informacje sportowe
- rozrywka (wygaszacze ekranu, tapety, filmiki animowane)
Stałą część serwisu tworzą informacje o kursach walut, archiwum kursów PKO BP oraz NBP, informacje o bieżących promocjach, oprocentowaniu różnego rodzaju rachunków i kredytów związanych z bankowością detaliczną i korporacyjną a także o opłatach i prowizjach.
"Witryna internetowa naszego banku oferuje możliwości niespotykane dotychczas w dziedzinie stron www z sektora finansowego. Udostępnia użytkownikom kanał indywidualnego kontaktu oraz daje im możliwość współtworzenia witryny banku w bardzo przystępny sposób." - powiedziała Elżbieta Rumowska - kierownik Zespołu Informacji Elektronicznej w PKO BP .
Bank PKO BP S.A. jest liderem we wdrażaniu nowych rozwiązań internetowych. Za poprzednią wersję serwisu internetowego otrzymał kilka prestiżowych wyróżnień, m. in. pierwszą nagrodę w kategorii internetowych serwisów bankowych TERAZ INTERNET. Również poprzednia wersja była dziełem agencji HYPERmedia.
Podczas prac nad obecnym serwisem projektanci położyli szczególny nacisk na to, aby nowa wersja nie straciła żadnej z dotychczasowych zalet, natomiast wprowadzane nowości miały za zadanie podnieść jej atrakcyjność i zoptymalizować nawigację.
Nowy serwis jest jednym z pierwszych serwisów bankowych w całości wykonanych w technologii XML. Takie rozwiązanie daje możliwość szybkiego uruchomienia dodatkowych serwisów, bez względu na stosowaną platformę systemową. Daje możliwość zastosowania istniejących plików do uruchomienia serwisu WAP dla użytkowników telefonów komórkowych.
Uruchomienie serwisu jest wynikiem konsekwentnych działań banku, dążącego do utrzymania przewagi nad konkurencją poprzez wprowadzanie nowoczesnych technologii w systemach wspomagających obsługę klientów.
Więcej informacji o firmach
www.pkobp.pl
www.hypermedia.pl