Reklama

Od stycznia rośnie opłata abonamentowa!

W 2013 r. zapłacimy więcej za używanie odbiorników radiowych i telewizyjnych. Stawki miesięczne wzrosną o 15 gr.

Zniżki za opłacenie abonamentu z góry za czas dłuższy niż miesiąc pozostają niezmienione. Decydując się na uiszczenie należności za cały rok z góry, za radio zapłacimy 61 zł (obecnie 59,40 zł), a za odbiornik telewizyjny albo telewizyjny i radiowy - 201,40 zł (obecnie 199,80 zł).

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji określiła wysokość opłat abonamentowych za używanie odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych w 2013 r. Opłata za używanie odbiornika telewizyjnego albo telewizyjnego i radiofonicznego wynosi 18,65 zł za jeden miesiąc.

Łącznie kwota abonamentu rtv za cały rok 2013 wynosi więc 223,80 zł. Jednak wzorem lat ubiegłych za wcześniejszą zapłatę abonamentu rtv przepisy przewidują zniżki. Stosując je można zmniejszyć wysokość opłaty abonamentowej nawet o 10 proc.

Reklama

Użytkownik odbiornika zobowiązany jest do wniesienia opłaty do 25. dnia pierwszego miesiąca okresu rozliczeniowego. Opłaty na poczet 2013 roku można wnieść już w bieżącym roku, według stawek obowiązujących do dnia 1 stycznia 2013 roku.

Wnoszenie opłat abonamentowych za używanie odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych jest obowiązkiem ustawowym, z którego nie zwalnia opłacanie rachunków za korzystanie z telewizji kablowej, czy z satelitarnych platform cyfrowych.

Od dnia 1 stycznia 2013 roku
- opłata za używanie odbiornika radiofonicznego wynosi:
a) 5,65 zł za jeden miesiąc,
b) 11,00 zł za dwa miesiące,
c) 16,30 zł za trzy miesiące,
d) 32,20 zł za sześć miesięcy,
e) 61,00 zł za rok,
- opłata za używanie odbiornika telewizyjnego lub telewizyjnego i radiofonicznego wynosi:
a) 18,65 zł za jeden miesiąc,
b) 36,20 zł za dwa miesiące,
c) 53,70 zł za trzy miesiące,
d) 106,30 zł zł za sześć miesięcy,
e) 201,40 za rok.

Media publiczne bez reklam - czy to możliwe? Dołącz do dyskusji na Forum INTERIA.PL

Ważne

W 2011 roku Polskie Radio otrzymało z opłat abonamentowych ponad 130 mln zł, natomiast TVP - 205 mln zł, co stanowi zaledwie 13 proc. jej budżetu. W tym samym czasie dochody z reklam telewizyjnych wyniosły ponad 1,1 mld zł. Mimo to cały rok spółka zamknęła ze stratą w wysokości blisko 90 mln zł. W tym roku nie będzie lepiej. Strata, zgodnie z szacunkami zarządu TVP, może wynieść ok. 60 mln zł.

Jednocześnie poprawia się ściągalność opłat za korzystanie z radia i telewizji. Tegoroczne wpływy do budżetu z abonamentu szacowano na 464 mln zł (w poprzednim roku 462 mln zł, w 2010 - 526 mln zł) Jak wynika z informacji KRRiT, już dziś wiadomo, że faktycznie przekroczą 500 mln zł, głównie dzięki wysiłkom Poczty Polskiej, Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, KRRiT oraz samych mediów.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »