Po ślubie rosną lęki związane ze zdrowiem i życiem najbliższych

Polacy najbardziej obawiają się o zdrowie i życie najbliższych. Najnowsze badania potwierdzają tę tezę. Kantar Public przeprowadziło w kwietniu ankietę, w której niemal 2/3 badanych przyznało, że takie lęki towarzyszą im na co dzień.

Przedstawiciele towarzystw ubezpieczeniowych przy okazji przekonują, że skoro chęć zapewnienia bezpieczeństwa najbliższym jest tak ważna dla Polaków, to najlepszą motywacją do ubezpieczenia swojego życia może być zawarcie związku małżeńskiego.

Jak wynika z danych statystycznych, w 2016 roku aż 5 tys. par więcej niż rok wcześniej zdecydowało się na zawarcie związku małżeńskiego (liczba zawieranych małżeństw rośnie już trzeci rok z rzędu).

Jak się okazuje, decyzja o ślubie niesie ze sobą nie tylko konsekwencje prawne, ale także poczucie odpowiedzialności za drugą osobę.

Reklama

Raport przygotowany w kwietniu przez Kantar Public na zlecenie towarzystwa Concordia Ubezpieczenia nie pozostawia złudzeń. Najbardziej martwimy się o naszych najbliższych - 58 proc. Polaków obawia się właśnie ciężkiej choroby lub śmierci najbliższych.

Jako obawy towarzyszące nam w codziennym życiu, Polacy w badaniu wskazali również wypadki samochodowe, w wyniku których mogą być poszkodowani również ich najbliżsi (55 proc.), inwalidztwo (54 proc.), kosztowne leczenie lub rehabilitację (53 proc.).

- Choć wyniki wskazują, że częściej do swoich lęków o rodzinę przyznają się kobiety, to mężczyźni częściej deklarują, że są zainteresowani polisą, która chroniłaby w takich sytuacji ich najbliższych przed finansowymi konsekwencjami tego rodzaju zdarzeń. Częściej także decydują się oni na posiadanie tego rodzaju ubezpieczenia - 52 proc. Polaków deklaruje, że posiada polisę na życie w porównaniu do 45 proc. kobiet - komentuje dr Filip Przydróżny, Dyrektor Biura Ubezpieczeń Osobowych Concordia Ubezpieczenia.

Ponad połowa osób (54 proc.), które mają indywidualne ubezpieczenie na życie, zdecydowała się na nie, gdyż zależy im na zabezpieczeniu najbliższych w przypadku swojej choroby lub śmierci, 38 proc. po prostu chce się czuć bezpiecznie. Chęć zabezpieczenia na wypadek choroby była motywatorem co trzeciej (33 proc.) przebadanej osoby. Co ciekawe, co dziesiąta osoba, która ubezpieczyła swoje życie, została do tego namówiona przez najbliższych.

- Najczęściej wskazywanym powodem, dla którego Polacy nie posiadają ubezpieczenia na życie są kwestie finansowe - co trzeci ankietowany wskazywał to, jako wytłumaczenie nie posiadania takiej formy zabezpieczenia. Opinia ta może jednak wynikać z ich braku świadomości, że tego rodzaju polisy dla jednej osoby to miesięczny koszt porównywalny z abonamentem w sieci komórkowej czy telewizji kablowej. Jednak ewentualne korzyści, które z niej płyną, są znacznie większe. Dzięki tego rodzaju produktom, możemy liczyć na wsparcie finansowe w przypadku sytuacji, których się obawiamy najbardziej - ciężkiej choroby, śmierci czy inwalidztwa. Kupując polisę, kupujemy też sobie poczucie bezpieczeństwa i odpowiedzialności za rodzinę - tłumaczy dr Filip Przydróżny zachęcając do kupienia polisy.

Jak wybrać polisę idealną dla rodziny? Warto poszukać oferty, która obejmuje ochroną nie tylko samą osobę ubezpieczoną, ale także jej bliskich - współmałżonka oraz dzieci. Kolejną kwestią jest wysokość składki - część ofert daje gwarancję wysokości składki przez cały okres obowiązywania umowy. Należy także pamiętać, że w przypadku polis na życie warto zawierać je na dłuższy czas, ponieważ im jesteśmy starsi, tym drożej wypada zakup takiej umowy. Szukając idealnej oferty należy także zwrócić uwagę na listę chorób, których wystąpienie pozwala nam na uzyskanie świadczenia. (js)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: polisy | #zdrowie | ubezpieczenia | choroby | kantar public
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »