Poczta Polska ostrzega przed oszustami. "Nie sprzedajemy niedoręczonych przesyłek"

Osoby podszywające się pod Pocztę Polską oferują "możliwość zakupu" palet z niedoręczonymi przesyłkami zalegającymi rzekomo w magazynach. To oszustwo - ostrzegł we wtorek narodowy operator pocztowy. Spółka zapewniła, że nie sprzedaje niedoręczonych przesyłek.

Zespół ds. cyberbezpieczeństwa CERT Poczta Polska ostrzegł we wtorek przed najnowszą kampanią wycelowaną w klientów spółki. "Oszuści, podszywając się pod narodowego operatora pocztowego, oferują "możliwość zakupu" palet z przesyłkami, które nie zostały doręczone i rzekomo zalegają w magazynach" - poinformowano.

"Prosimy o zachowanie czujności"

Jak wyjaśniono, fałszywe informacje o sprzedaży są rozpowszechniane za pośrednictwem mediów społecznościowych. Tego typu ogłoszenie "zawiera krótki opis, zdjęcia obrazujące przesyłki paletowe z logo Poczty Polskiej, kusząc atrakcyjną ceną" - wskazał CERT Poczta Polska.

Reklama

"Nie sprzedajemy niedoręczonych przesyłek" - podkreśliła Poczta Polska w komunikacie. "CERT Poczta Polska podjął już kroki mające na celu zablokowanie tej kampanii phishingowej" - dodano.

"Prosimy o zachowanie czujności w działaniach podejmowanych w sieci, szczególnie gdy oferta, z której chcemy skorzystać, jest niezwykle atrakcyjna lub jesteśmy proszeni o podanie szerokiego zakresu danych" - zaapelował CERT Poczta Polska.

Zespół wezwał przy tym do zgłaszania na adres incydent@poczta-polska.pl informacji o wszelkich przypadkach otrzymania wiadomości, w której nadawca podszywa się pod Pocztę Polską, lub trafienia na stronę podszywającą się pod Pocztę Polską bądź którąś ze spółek z Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej. 

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Poczta Polska | oszustwo | CERT
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »