Reklama

Polacy wciąż chętnie kupują obligacje skarbu państwa

W kwietniu 2018 roku sprzedano obligacje oszczędnościowe o łącznej wartości 840 mln zł - poinformował resort finansów.

Zainteresowanie skarbowymi papierami oszczędnościowymi nie słabnie wśród inwestorów indywidualnych. Co prawda sprzedaż tych papierów utrzymała się w kwietniu na poziomie podobnym do poprzednich miesięcy, ale wyraźnie zainteresowanie kupujących przesunęło się w stronę krótkoterminowych obligacji trzymiesięcznych.

Nabywcy indywidualni przeznaczyli na zakup obligacji 3-miesięcznych kwotę 284,6 mln zł (34 proc. udział w strukturze sprzedaży). Popularnością cieszyły się również obligacje 2-letnie (28 proc.), 4-letnie (27 proc.). W dalszej kolejności oszczędzający wybierali obligacje 10-letnie (9 proc.) oraz 3-letnie (1 proc.).

Reklama

- W kwietniu sprzedaż obligacji oszczędnościowych utrzymała się na wysokim poziomie 840 mln zł. Największy udział w sprzedaży 34 proc., miały obligacje o najkrótszym okresie do wykupu czyli trzymiesięczne. Łączna wartość sprzedaży od początku roku zbliża się do 4 mld zł i jest to dwa razy więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Te wyniki pokazują, że popularność obligacji oszczędnościowych nadal rośnie - komentuje Piotr Nowak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów.

W kwietniu trwała również sprzedaż obligacji dedykowanych beneficjentom programu Rodzina 500 plus. Rekordów nie było - na zakup obligacji rodzinnych, przeznaczono 1,8 mln zł. Obligacje rodzinne kierowane są wyłącznie do osób, otrzymujących świadczenie w ramach programu Rodzina 500 plus, które chcą oszczędzać na przyszłe potrzeby swoich dzieci. Beneficjenci programu mogą nabywać ten rodzaj obligacji do wysokości kwoty przyznanego świadczenia wychowawczego.(js)

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »