Polski private banking to 25 tys. osób

Credit Suisse szacuje potencjał polskiego rynku bankowości prywatnej na 25 tys. osób i 100 mld franków szwajcarskich. Bank chce do 2012 roku zebrać w regionie Europy Środkowo-Wschodniej 10-15 mld franków nowych aktywów - poinformowali na wtorkowej konferencji przedstawiciele Credit Suisse.

- Bazę klientów bankowości prywatnej w Polsce stanowi 25 tys. osób, z czego nas interesuje około 85 proc. z aktywami powyżej 1 mln franków - powiedział Władysław Bartoszewski, dyrektor generalny Credit Suisse Private Banking w Polsce.

- Ponad 90 proc. z tych osób to przedsiębiorcy - dodał.

Credit Suisse planuje do końca 2012 roku pozyskać w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, włączając Rosję, 10-15 mld franków nowych aktywów netto.

- Uważamy, że w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Polska i Rosja mają największy potencjał dla bankowości prywatnej - powiedział Andreas John, dyrektor zarządzający Credit Suisse Private Banking, odpowiedzialny za region Europy Środkowo-Wschodniej, Grecję, Rosję i Azję Centralną. We wtorek Credit Suisse ogłosił rozpoczęcie działalności bankowości prywatnej w Polsce.

Reklama

Andreas John, dyrektor zarządzający Private Banking na Rosję, Europę Wschodnią, Grecję i Azję Centralną w Credit Suisse, podkreśla: "Rozpoczęcie działalności oddziału bankowości prywatnej potwierdza nasze długofalowe zaangażowanie w Polsce, która jest kluczowym rynkiem w europejskiej strategii Credit Suisse. Polska gospodarka wyszła obronną ręką z kryzysu gospodarczego i oferuje duże możliwości dla kreowania bogactwa."

Władysław Bartoszewski, dyrektor generalny oddziału Private Banking w Polsce, dodaje: "Chcemy stać się bankiem dla zamożnych i bardzo zamożnych klientów w Polsce. Jako bank o globalnym zasięgu, z rozległą wiedzą na temat lokalnego rynku, jesteśmy na bardzo dobrej pozycji, żeby móc spełnić potrzeby polskich klientów. Polacy są coraz bardziej wymagający i oczekują dostępu

do światowej klasy usług i rozwiązań finansowych. Jako pierwsi na rynku oferujemy szereg usług wychodzących naprzeciw potrzebom stale rosnącej grupy polskich przedsiębiorców."

Cechami wyróżniającymi usługi Private Banking proponowane przez Credit Suisse od innych tego rodzaju usług oferowanych na polskim rynku jest długofalowe podejście do majątku klienta i budowania jego wartości niezależnie od cykli koniunktury, jak również szczegółowy proces doradczy. Obejmuje on wszystkie aspekty sytuacji finansowej klienta: strukturę majątku, planowanie sukcesji, posiadane nieruchomości oraz płynne aktywa, takie jak: akcje, obligacje, fundusze hedgingowe i private equity.

Oferta Private Banking Credit Suisse różni się od innych także tym, że ściśle współpracujemy z działem bankowości inwestycyjnej. Dzięki temu klienci bankowości prywatnej mają dostęp do oferty rynku transakcji fuzji i przejęć oraz akcji i obligacji.

Credit Suisse jest obecne w Polsce od 1991 r. poprzez aktywność swojego oddziału Investment Banking, który odegrał kluczową rolę w procesie prywatyzacji i jest liderem w obszarze transakcji fuzji i przejęć oraz na rynku akcji i długu klientów korporacyjnych. W 1997 r. otworzył swój dział Asset Management w Polsce.

Zdaniem analityków usług finansowych private banking skierowany jest dla osób z milionem euro wolnych środków. W Polsce - według różnych szacunków jest ich ok 5-7 tysięcy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Polskie | bank
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »