Posłowie za obowiązkową informacją o kaloryczności napojów alkoholowych

Komisja Europejska powinna przygotować wniosek, w którym znajdą się plany zobowiązania producentów alkoholu do podawania wartości kalorycznej i składu na etykietach, najpóźniej do 2016, uznali wczoraj posłowie PE.

W przyjętej rezolucji wzywają oni do stworzenia nowej strategii dotyczącej alkoholu w UE, skoncentrowanej na ograniczeniu spożycia alkoholu wśród nieletnich oraz na wprowadzeniu w całej UE oznaczeń ostrzegających przed piciem i prowadzeniem pojazdów oraz piciem w ciąży.

Posłowie wzywają Komisję Europejską do "niezwłocznego rozpoczęcia prac nad nową strategią dotyczącą alkoholu dla UE (2016-2022)", aby pomóc rządom krajowym w radzeniu sobie ze szkodami wyrządzanymi przez alkohol.

Wśród celów strategii powinny znaleźć się zbieranie wiarygodnych danych, ulepszona prewencja oraz terapie, zmniejszenie ilości wypadków związanych z prowadzeniem po wypiciu alkoholu oraz wyraźne rozróżnienie pomiędzy modelami picia, stwierdzili posłowie w rezolucji, którą przyjęli w środę.

Reklama

Etykiety ze składnikami i kaloriami

- Komisja Europejska powinna ocenić, czy obowiązek dostarczania konsumentom informacji na temat składników i zawartości kalorycznej powinien odnosić się do napojów alkoholowych, stwierdzili posłowie.

- Zawartość kaloryczna napojów alkoholowych powinna być jasno przedstawiona, a Komisja Europejska powinna przedstawić propozycję przepisów najpóźniej do końca 2016 roku, dodali.

- Posłowie wezwali także Komisję Europejską do rozważenia wprowadzenia unijnego systemu etykiet przestrzegających przed piciem alkoholu w ciąży oraz prowadzeniem po alkoholu.

Chrońmy młodych konsumentów

Posłowie wzywają państwa członkowskie UE to zwiększenia wysiłków w celu ochrony młodych ludzi przed alkoholem, poprzez przestrzegania limitów wieku, w którym wolno spożywać legalnie alkohol oraz do monitorowania wpływu reklamy alkoholu na młodzież i ograniczania jej dostępności. Kraje członkowskie powinny również rozważyć wprowadzenie przepisów przeciwko sprzedaży bardzo taniego alkoholu.

Komisja Europejska powinna zająć się również transgraniczną sprzedażą alkoholu przez internet, uważają posłowie. Państwa członkowie powinny też prowadzić kampanie informacyjne na temat szkodliwości upijania się, szczególnie dla nieletnich oraz zwiększyć wysiłki w celu ograniczenia wypadków drogowych związanych z jazdą po pijanemu.

Nadużywanie alkoholu powoduje każdego roku 3,3 miliony przedwczesnych zgonów na świecie, tzn. 5,9% wszystkich zgonów. W grupie wiekowej 20-39, około 25% wszystkich zgonów jest spowodowanych nadużywaniem alkoholu, w wyniku wypadków, aktów przemocy oraz niewydolności wątroby.

Dowiedz się więcej na temat: alkohol | etykiety | etykiety na produktach
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »