Problemy z Blikiem. Szybkie przelewy nie działają w mBanku, Pekao i innych bankach
Problemy z szybkimi płatnościami Blik dotknęły we wtorek klientów mBanku i Pekao. Późnym południem, jak poinformowały obie instytucje, usterki zostały usunięte i usługa działała już bez zakłóceń.
Problemy z płatnościami Blikiem zdarzają się relatywnie rzadko. Teraz okazują się dotyczyć klientów przynajmniej dwóch banków.
"W tej chwili nie skorzystasz z BLIKA. Nie zapłacisz nim w sklepach stacjonarnych i w internecie, nie wykonasz przelewu na nr telefonu oraz nie wypłacisz za jego pośrednictwem gotówki z bankomatu" - taka informacja w południe 10 kwietnia pojawiła się na facebookowym profilu mBanku. Bank zapewnia, że problemy występują po stronie operatora usługi.
Także w Banku Pekao szybko pojawił się krótki komentarz do sytuacji:
- Przepraszamy za utrudnienia, mogą występować chwilowe trudności w korzystaniu z Blika. Pracujemy nad przywróceniem działania tej funkcji. Problem wydaje się rozprzestrzeniać także na inne banki w Polsce. Do sprawy odniosła się także rzeczniczka prasowa Blika. - Odnotowujemy czasowe problemy z realizacją transakcji - poinformowała PAP Klaudia Rombalska. Dodała, że operator "intensywnie" pracuje nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń.
O godz. 17:15 biuro prasowe Pekao poinformowało Interię, że w banku "autoryzacje płatności BLIK odbywają się aktualnie bez zakłóceń". Podobny komunikat wydał o godz. 18:25 także mBank. "Już możesz korzystać z BLIKA. Usługa działa bez zakłóceń"- napisano w aktualizacji wpisu na Facebooku.
Pierwsze problemy z Blikiem pojawiły się o 12:00 i w ciągu 30 minut zaczęły przybierać na sile. Serwis Downdetector do godz. 12:18 zarejestrował blisko 700 raportów o błędach, które w większości dotyczą bankowości mobilnej i samego Blika. W mBanku awarii było mniej - stan na godz. 12:18 to 550 błędów.
Agnieszka Maciuła-Ziomek