Rozpoczyna się pilotaż płatności komórką w urzędach
Trwają prace nad wprowadzeniem w polskich urzędach płatności za pomocą telefonów komórkowych. W kilkunastu urzędach w Polsce wkrótce ruszy pilotaż rozwiązania. Płatności telefonem mają wdrożyć między innymi urzędy miast, urzędy wojewódzkie i ośrodki geodezji.
Przedsięwzięciem kieruje Krajowa Izba Rozliczeniowa, która będzie realizować przepływy kwot. Wiceprezes izby, Dariusz Marcjasz, wyjaśnia, że pierwsze płatności telefonem w urzędach, które zdecydują się wprowadzić taki rodzaj płatności, mają być możliwe pod koniec trzeciego kwartału tego roku.
Dodaje, że w uiszczaniu opłat z wykorzystaniem telefonu mają pomagać urzędnicy. Do zlecenia płatności zostanie wykorzystany system BLIK Polskiego Standardu Płatności. W urzędach telefonami będą mogli płacić klienci banków, które włączą się w przedsięwzięcie. Informacje o szczegółach można znaleźć na stronie Krajowej Izby Rozliczeniowej.
Realizację projektu umożliwia Ministerstwo Cyfryzacji. Rzecznik ministerstwa, Karol Manys, zaznaczył, że płatność komórką w urzędach jest jednym z elementów dużego projektu wdrażania cyfrowych usług publicznych w administracji, prowadzonego przez ministerstwo cyfryzacji i ministerstwo rozwoju.
Dodał, że ministerstwo cyfryzacji dąży do wprowadzenia płatności bezgotówkowych w administracji w jak najszerszym zakresie. Do pilotażu projektu przystąpią między innymi: urzędy miejskie Warszawy i Wrocławia, Podlaski Urząd Wojewódzki i zarząd geodezji w Poznaniu. Gotowość do wdrożenia usługi zgłosiło ponad dwadzieścia urzędów w Polsce i osiem banków.