Reklama

"Rz": Bałtyk przegrał z pogodą, zyskały biura podróży

Przez złą aurę liczba urlopowiczów nad morzem mogła spaść o jedną trzecią. Skorzystały na tym Zakopane i firmy oferujące zagraniczne wyjazdy - informuje "Rzeczpospolita".

Z badań przeprowadzonych w połowie sierpnia przez ARC Rynek i Opinia wynika, że swoje plany wakacyjne zmieniła przeszło jedna trzecia udających się na urlop Polaków.

Reklama

Najwięcej osób przełożyło termin wyjazdu, nieco mniej wybrało wyjazd zagraniczny zamiast krajowego, a niemal co dziesiąty urlopowicz skrócił swój wyjazd.

Sondaż, jaki w punktach informacji turystycznej przeprowadziła Polska Organizacja Turystyczna, wskazuje iż najbardziej w tym roku stracił biznes turystyczny nad morzem i nad jeziorami. Rozczarowanie hotelarzy i restauratorów było tym większe, że wcześniej prognozowano znaczy wzrost liczby chętnych obawiających się jechać na tanie wakacje do Egiptu czy Tunezji.

Według POT, spora cześć urlopowiczów zamiast morza wybrała góry - np. 15 wzrost frekwencji odnotowało Zakopane.

- Pogoda zmieniła charakter wyjazdów: z wypoczynkowego na bardziej aktywny - tłumaczy Cezary Molski, dyrektor departamentu współpracy regionalnej w POT.

Na deszczowej pogodzie zyskały biura podróży z zagranicznymi wycieczkami w ofercie. Niektórym touroperatorom na najbardziej popularne kierunki, np. do Grecji, zabrakło miejsc. Ale lipcowy skok sprzedaży nie wystarczy do znacznego poprawienia na rynku.

- Jesienią na rynku może dojść do przetasowań. Spodziewałbym się przejęć - przewiduje Jacek Dąbrowski, wiceprezes InfoServices.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »