Shopee w Polsce na razie bardziej podobne do AliExpress niż do Allegro

Polska strona platformy zakupowej Shopee już działa. Marketplace niemal równocześnie uruchomił witrynę na komputery stacjonarne, urządzenia mobilne oraz aplikację na smartfony. Ofertę Shopee stanowią na razie głównie chińskie gadżety z darmową dostawą - napisały wiadomoscihandlowe.pl.

Przed oficjalnym startem w Polsce, Shopee starało się pozyskać polskich sprzedawców. Pomimo usilnych starań nie znaleźliśmy jeszcze zbyt wielu ofert pochodzących z Polski, za to przeważają produkty z południowych Chin. Co ciekawe, gdybyśmy chcieli odesłać produkt do reklamacji, jako miejsce wysyłki wskazane są chińskie adresy.

Polscy sprzedawcy mogą nie być przygotowani na model, w którym działa Shopee. Platforma udziela kupującym gwarancji bezpiecznych zakupów. Ta "gwarancja Shopee" polega na tym, że firma przekazuje sprzedawcy pieniądze za przesłany towar dopiero po potwierdzeniu odbioru zamówienia przez kupującego. Jeśli klient nie otrzyma produktu, Shopee zwróci mu pieniądze.

Reklama

Shopee wita klientów banerem informującym o darmowej dostawie, niezależnie od wielkości zakupów. Dodatkowo marketplace reklamuje codzienne promocje wybranych produktów za 1 zł. Takie okazje dnia startują o godz. 12:00 i 14:00.

Do Shopee można zalogować się przez konto na Facebooku, Google, Apple lub po rejestracji i podaniu numeru telefonu. Po rejestracji Shopee przyznaje automatycznie nazwę użytkownika, którą można zmienić, ale można dokonać tego tylko raz. W zakładce "promocje" na klientów z Polski czeka kupon powitalny o wartości 15 zł na pierwsze zakupy przy kwocie zamówienia min. 20 zł. 

Po okresie promocyjnym Shopee zaoferuje kupującym podobne koszty przesyłki, jak obowiązują w Allegro. Przesyłka do paczkomatu będzie kosztować 8,99 zł, a przesyłka kurierska 10,95 zł. Co ciekawe, opcja kurierska dotyczy nawet dużych paczek. W Allegro za 10,95 zł możemy wybrać przesyłkę miniKurier24 InPost, gdzie waga przesyłki wynosi do 10 kg, a maksymalna suma długości trzech boków nie może być większa niż 1600 mm, długość najdłuższego boku nie przekracza 800 mm. Z Shopee możemy zamówić do Polski np. walizki podróżne, których wymiary przekraczają te wartości.

Oferta platformy marketplace podzielona jest na 25 kategorii. Są to dom i ogród, akcesoria domowe, matka i dziecko, uroda, komputery, zwierzęta domowe, zdrowie, biżuteria i zegarki, gaming, kolekcje i sztuka, podróże i bagaż, torby męskie, książki, moda damska, telefony i akcesoria, sport i rekreacja, motoryzacja, AGD, moda męska, torebki damskie, buty damskie, fotografia, artykuły piśmiennicze i biurowe, buty męskie i artykuły spożywcze.

Nazwa kategorii "artykuły spożywcze" może być myląca, bo na razie w sklepie znajdziemy wyłącznie drobiazgi do domu pochodzące przeważnie z Chin. Platforma umieściła podkategorie: napoje, płatki śniadaniowe itp., które są jeszcze puste. Są też dania gotowe do spożycia, ale ta kategoria jest w tym momencie na etapie testów.

Czy Shopee jest teraz w stanie zagrozić Allegro? Z takim asortymentem, jak obecnie może najwyżej stanowić konkurencję dla AliExpress. Oferta chińskich gadżetów, które docierają do Polski po dwóch tygodniach nie zagrozi w tej chwili polskiemu potentatowi e-commerce. Jednak Shopee pozyskuje powoli polskich sprzedawców i w dłuższej perspektywie może okazać się zagrożeniem.

Magda Głowacka

Planuj zakupy i znajdź najnowsze promocje w sklepach z ding.pl

wiadomoscihandlowe.pl
Dowiedz się więcej na temat: sklep internetowy | handel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »