Sieć Obsługi Płatności UNIKASA

Każda osoba fizyczna otrzymuje co miesiąc co najmniej kilka rachunków, których uregulowanie wiąże się ze stratą czasu oraz ponoszeniem opłat z tytułu prowizji pocztowych i bankowych.

Każda osoba fizyczna otrzymuje co miesiąc co najmniej kilka rachunków, których uregulowanie wiąże się ze stratą czasu oraz ponoszeniem opłat z tytułu prowizji pocztowych i bankowych.

Bank Handlowy w Warszawie SA znalazł alternatywę dla długich kolejek w punktach przyjmujących wpłaty klientów. Jest nią UNIKASA - Sieć Obsługi Płatności., która pozwala oszczędzić czas i pieniądze płatnika.

Sposób działania Sieci Obsługi Płatności UNIKASA

Podstawowym założeniem propozycji BH jest umożliwienie klientom dokonywania płatności w najczęściej odwiedzanych przez nich miejscach np. w supermarketach, stacjach benzynowych itd. Jest to możliwe dzięki stworzeniu Sieci Obsługi Płatności, czyli systemu połączonych ze sobą punktów (UNIKASA), w których płatności są dokonywane poprzez automatyczny odczyt informacji z rachunku.

Reklama

Klienci otrzymują formularz zlecenia płatniczego zaopatrzony w kod kreskowy z zakodowanymi danymi płatności/faktury. W każdej UNIKASIE jest stosowany czytnik, dzięki któremu ręczne wprowadzanie danych zostało zastąpione automatycznym odczytem zawartości kodu kreskowego (odczytanie danych i autoryzacja płatności trwają zaledwie kilka sekund). Dane płatności przyjętych w UNIKASIE są przesyłane do Centrum Rozliczeniowego Banku Handlowego.

Testy Sieci Obsługi Płatności trwały kilkanaście miesięcy, głównie z powodu złożoności stworzonych rozwiązań oraz potrzeby dostosowania usługi do rygorystycznych procedur bezpieczeństwa międzynarodowej korporacji finansowej Citigroup.

Końcowa faza testów objęła uruchomienie punktów SOP w oddziałach Banku Handlowego, dzięki czemu sprawdzono wszystkie aspekty bezpieczeństwa oraz bezpośredniego kontaktu z klientami korzystającymi z nowego rozwiązania.

Gdzie można płacić w UNIKASIE?

Do końca bieżacego roku wszystkie hipermarkety Geant oraz supermarkety Leader Price w Warszawie będą uczestnikami Sieci Obsługi Płatności. Z końcem stycznia 2003 r. UNIKASA będzie działała we wszystkich hipermarketach Geant i blisko 100 supermarketach Leader Price na terenie całego kraju. W całym 2003 roku UNIKASA będzie obecna w kilku tysiącach punktów m.in. w innych sieciach handlowych i na stacjach benzynowych.

Obecnie w Sieci Obsługi Płatności można realizować płatności następujących wystawców:

TELEKOMUNIKACJA:

DIALOG Telefonia Lokalna S.A.

Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o.

Netia Telekom S.A.

Telekomunikacja Polska S.A.

MEDIA:

CANAL+ Cyfrowy Sp. z o.o.

UPC Telewizja Kablowa Sp. z o.o.

WYDAWNICTWA:

De Agostini Polska Sp. z o.o.

Egmont Polska

HELION Sp. z o.o.

Reader`s Digest Przegląd Sp. z o.o.

Wydawnictwo Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.

UBEZPIECZENIA:

Commercial Union Polska Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA

Towarzystwo Ubezpieczeniowe COMPENSA ŻYCIE S.A.

FinLife Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.

Generali Życie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.

Nordea Polska Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.

Prumerica Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA

Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Royal PBK SA

Sampo Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.

Skandia Życie S.A.

ZURICH Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA

POZOSTALI:

Fiat Bank Polska S.A.

CEAC POLONIA Sp. z o.o.

Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa

Uniwersytet Jagielloński

Nature Gift Distribution Sp. z o.o.

PK-DISTRIBUTION Sp. z o.o.

AVON COSMETICS POLSKA

Najważniejszymi kryteriami wyboru placówek, w których uruchomione są UNIKASY, są bezpieczeństwo, dostępność oraz częstotliwość odwiedzania ich przez klientów. Wszystkie powyższe kryteria spełniają hiper- i supermarkety, dlatego w tych punktach w pierwszej kolejności uruchomiliśmy Sieć Obsługi Płatności.

Głównym założeniem Banku Handlowego podczas tworzenia Sieci Obsługi Płatności było maksymalne skrócenie czasu obsługi klienta w kasie oraz przepływu informacji i środków z UNIKASY na rachunek bankowy wierzyciela. Dzięki integracji UNIKASY z systemem kasowym sklepu lub stacji benzynowej zrealizowanie płatności za rachunek trwa równie krótko jak dokonanie zakupu pojedynczego produktu (przyjęcie jednego rachunku trwa ok. 7 sekund). Prowizja za płatność wyniesie 1,99 zł, w przypadku rachunków TPSA - 0,99 zł.

Jak odbywa się przyjmowanie płatności w punkcie SOP?

1.Klient dokonujący zakupów przekazuje kasjerowi rachunek

2.Kasjer odczytuje automatycznie dane płatności zawarte w kodzie kreskowym - płatność jest rejestrowana w systemie.

3.Klient płaci za zakupy oraz rachunek .

4.Klient otrzymuje od kasjera potwierdzenie dokonania płatności.

5.Informacje o wszystkich płatnościach zrealizowanych w UNIKASACH są przekazywane do Serwera Rozliczeniowego Banku Handlowego

6.Gotówka wynikająca z płatności dokonanych w UNIKASACH jest odbierana i konwojowana do banku

7.Bank Handlowy uznaje odpowiedni rachunek wystawcy

8.Serwer Rozliczeniowy generuje dla wystawcy raport płatności zrealizowanych w UNIKASACH

Co decyduje o bezpieczeństwie Sieci Obsługi Płatności?

Najwyższy poziom bezpieczeństwa systemu zaprojektowanego zgodnie z rygorystycznymi procedurami Banku Handlowego i Citigroup (w bieżącym roku Sieć Obsługi Płatności została poddana szczegółowym testom i działa obecnie w wybranych oddziałach Banku Handlowego).

Wszystkie firmy wpółpracujące z nami w tworzeniu i obsłudze UNIKAS zobowiązane są do przestrzegania procedur Banku Handlowego i Citigroup.

Bank Handlowy odpowiada za wszystkie płatności zrealizowane w UNIKASACH oraz prawidłowość wszystkich księgowań związanych z działaniem usługi.

Bank Handlowy odpowiada za wyjaśnianie wszystkich sytuacji spornych oraz reklamacji związanych z obsługą płatności w UNIKASACH.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »