Skuteczność kuponów rabatowych w e-commerce

Podmioty z branży e-commerce wciąż poszukują skutecznych metod na pozyskanie klientów. Zakrojone na szeroką skalę działania reklamowe obejmują również zachęcanie klientów do zakupu danego produktu lub usługi poprzez zniżkowe kupony.

Z badania panelowego "E-Commerce w Polsce 2014", przeprowadzonego przez Gemius SA, wynika, że niemal połowa polskich internautów (46 proc.) dokonuje zakupów w sieci. Najczęściej przeglądają oni Facebooka (66 proc. ankietowanych) i prasę internetową (64 proc.).

Zdaniem respondentów Gemiusa najważniejsze jest to, że towary i usługi oferowane przez internet są tańsze niż w tradycyjnych sklepach (79 proc. wskazań). Na trzecim miejscu - po atrakcyjnej cenie i niskich kosztach wysyłki - znalazła się dostępność promocji i ofert specjalnych w konkretnym e-sklepie. Widać więc, że dla konsumentów istotne są rabaty i zniżki, które mogą się w takiej ofercie znaleźć.

Reklama

50 "like it" na początek

Łatwo dojść do wniosku, że strategię promocji podmiotów z sektora e-commerce należy oprzeć na silnym filarze oferty zniżkowej i promocyjnej. Jednym ze skuteczniejszych narzędzi jest oferowanie różnego rodzaju kuponów zniżkowych na towary bądź usługi.

Kelley Sloyer z firmy SnapRetail, zajmującej się automatycznym wdrażaniem zniżkowych kuponów dla e-sklepów, zaleca podjęcie kilku najważniejszych działań mających na celu promowanie własnego biznesu. Jednym z nich jest oferowanie zniżek na portalach społecznościowych (głównie na Facebooku). Jej zdaniem profil, któremu uda się uzyskać 50 polubień, może zacząć skutecznie wykorzystywać akcje promocyjne w swoich działaniach marketingowych.

Klienci kochają kupony zniżkowe

Wykorzystywanie mediów społecznościowych jest dobrą strategią, ale warto pójść o krok dalej. Shari Waters, ekspertka ds. handlu detalicznego, zaleca korzystanie z serwisów, za pomocą których właściciel sklepu internetowego nie tylko wygeneruje kupon zniżkowy, ale także będzie miał możliwość promowania własnej oferty wśród setek innych. Co ciekawe, kupony okazują się znacznie skuteczniejsze od innych form promocji czy reklamy - jedynie osobiste polecenia mogą lepiej zmotywować kogoś do zakupu produktu.

Niektóre badania wykazują, że nawet 95 proc. internetowych konsumentów ma pozytywne nastawienie do kuponów rabatowych, a ok. 60 proc. aktywnie szuka ich na stronach WWW. W Stanach Zjednoczonych klienci, którzy z nich korzystają, zaoszczędzili tylko w 2011 r. ok. 2 mld dolarów na zakupach w sieci.

E-kupony a sprawa polska

Obecnie także w Polsce e-przedsiębiorcy nie muszą wydawać tysięcy złotych na mniej lub bardziej skuteczne strategie SEO czy reklamy kontekstowe. Mogą promować swoje produkty w serwisach oferujących generowanie internetowych kuponów zniżkowych. Są to kody (składające się liter i liczb), które internauta wpisuje w odpowiednich miejscach przy dokonywaniu transakcji zakupowej. Na polskim rynku oferta taka udostępniona jest np. na platformie Promoszop. W naszym kraju dużą popularnością cieszą się również platformy zakupów grupowych, jak np. Groupon.pl, które z kolei oferują możliwość promocji przede wszystkim mniejszym, lokalnym firmom.

Wybór platformy "kuponowej" i korzystanie z niej mogą się okazać proste i łatwe, ale gwarancję sukcesu stanowi jedynie rzetelna i atrakcyjna oferta.

Pobierz darmowy: PIT 2014

Dowiedz się więcej na temat: kupon | kupony | e-commerce
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »