W dwóch bankach nadchodzą ważne zmiany. Klienci muszą się przygotować
Nadchodzą zmiany dla klientów dwóch dużych banków działających w Polsce. Od 13 listopada klienci Millennium będą musieli wpisywać nowy adres strony do logowania dla bankowości elektronicznej. Dzień wcześniej klientów ING Banku Śląskiego czeka odnowienie aplikacji "Moje ING".
Klienci Millenium, aby zalogować się do swojego konta bankowego, dotychczas wpisywali adres https://www.bankmillennium.pl/osobiste2/Retail/Login/. Od poniedziałku, 13 listopada, będą musieli wpisywać: https://login.bankmillennium.pl/retail/login.
To jedyna planowana przez Millennium zmiana. Bank informuje, że takie same pozostają kolejne kroki logowania i wymagane dane - millekod, hasło i znaki identyfikatora. Zmianie nie ulegnie też wygląd strony po zalogowaniu ani adres głównej strony banku. "Nadal możesz zacząć logowanie na stronie głównej, a my przekierujemy Cię do strony logowania" - zapewnia Millenium.
Bank ostrzega przed oszustami. Przypomina, że nie wysyła linków w zewnętrznych wiadomościach e-mail ani w SMS-ach. Prosi, aby przed wpisaniem danych sprawdzić pasek adresu. "Jeśli widzisz błędy, literówki lub nieznany adres - nie loguj się" - apeluje. Ostrzega też przed wpisywaniem na stronie logowania pełnego numer identyfikatora lub danych karty płatniczej. "Nigdy o to nie prosimy" - podkreśla.
Zmiany dotyczące bankowości elektronicznej szykuje też ING Bank Śląski. Dotyczą aplikacji mobilnej "Moje ING". Po przeprowadzeniu sondażu postanowiono odświeżyć ekran logowania w przeglądarce, ekran przed zalogowaniem do aplikacji oraz stronę główną.
Zmiany wchodzą w życie 12 listopada, w najbliższą niedzielę. W wydanym komunikacie bank zapewnia, że dzięki nim aplikacja będzie bardziej przejrzysta i łatwiejsza w obsłudze. ING informuje, że od swoich klientów będzie wymagał jedynie zaktualizowania aplikacji, o ile ta nie zaktualizuje się sama.