Reklama

Wakacje - tygodniówki najpopularniejsze

Większość klientów biur podróży wakacyjny lipiec spędziła w Europie - wynika z raportu portalu turystycznego wakacje.pl Jak dodano, listę europejskich hitów otwierają Grecja i Bułgaria, a tuż za nimi jest Turcja. Najchętniej na wakacje turyści udają się samolotem. Zdaniem ekspertów, najbardziej popularne są wyjazdy tygodniowe.

Jak podaje portal wakacje.pl. w okresie od 1 do 31 lipca, wyspy greckie wybrało 39,81 proc. urlopowiczów, bułgarskie kurorty o połowę mniej - 15,54 proc. Na trzecim miejscu znalazła się Turcja - 10,27 proc., tuż za nią Hiszpania - 9,96 proc.

A pierwsza piątkę zamyka Albania - 6,52 proc. Na szóstej pozycji znalazł się Egipt - 5,56 proc., następnie Włochy - 3,99 proc., Tunezja - 3,46 proc., Cypr - 2,58 proc., a na dziesiątym miejscu uplasowała się Chorwacja - 2,12 proc.

Z raportu wynika, że najbardziej popularne są wyjazdy tygodniowe. "Standardem zagranicznych wakacji w wykonaniu polskich turystów są wycieczki z transportem samolotem. Tak podróżuje 80 proc. urlopowiczów" - wynika z danych portalu, który porównał oferty wycieczek ponad 100 biur podróży.

Reklama

Jak podaje portal, za tegoroczne wakacje za granicą płacimy średnio 6 109 zł. Więcej niż średnią krajową płacą mieszkańcy pięciu województw: mazowieckiego - 6 609 zł, kujawsko-pomorskiego - 6 325 zł, pomorskiego - 6 434 zł, podkarpackiego - 6 305 zł i warmińsko-mazurskiego - 6 274 zł. Najmniej na wakacje za granicą wydają mieszkańcy województw świętokrzyskiego - 5 638 zł, opolskiego - 5 648 zł i śląskiego - 5 730 zł.

................................

Tymczasem ponad 86 proc. Polaków organizuje swoje wakacje samodzielnie albo z pomocą rodziny i znajomych. Na fachową pomoc biura podróży decyduje się niecałe 9 proc. wyjeżdżających na urlop - wynika z badania Diners Club Polska.

Polacy najczęściej organizują wakacje przez Internet, z pomocą narzędzi, które ułatwiają kupno biletów lotniczych i rezerwację noclegów.

Polacy urlopy wolą organizować sami - wynika z najnowszego badania wakacyjnego Diners Club Polska. W tym roku zrobi tak ponad 60 proc. badanych. Co czwarty ankietowany (25 proc.) przy planowaniu urlopu skorzysta ze wsparcia rodziny i znajomych. Zdecydowanie mniej popularna jest profesjonalna pomoc biur podróży. Wakacje z touroperatorem w tym roku wybrało jedynie 8,6 proc. osób. Rok temu tę odpowiedź wskazało ponad 16 proc. ankietowanych.

- Samodzielna organizacja urlopu jest coraz łatwiejsza, głównie dzięki rozwojowi łatwych w obsłudze i powszechnie dostępnych narzędzi, które ułatwiają samodzielne wyszukiwanie i rezerwowanie noclegów, transportu i atrakcji na miejscu. Nie bez znaczenia jest również chęć ograniczenia wydatków związanych z wyjazdem.

Niektóre narzędzia internetowe umożliwiają wygodne zakupy biletów czy dokonywanie rezerwacji hotelowych, a przy okazji oferują dodatkowe korzyści, np. cashback - mówi Paweł Kałudow z Diners Club Polska.

30-latkowie i mieszkańcy wsi najbardziej samodzielni

Wakacje organizowane "na własną rękę" to domena 30-latków. Na taką odpowiedź wskazało aż 80 proc. badanych z tej grupy wiekowej. Podobnie jak w zeszłym roku, na drugim biegunie znalazły się osoby w wieku 70 i więcej lat (samodzielnie urlop zorganizuje jedynie 25 proc. z nich). Jednocześnie właśnie w tej grupie wiekowej jest najwyższy odsetek osób, które wykupią wczasy w biurze podróży - 38 proc.

Z kolei z pomocy rodziny lub znajomych najczęściej korzystają 60-latkowie - wakacje w ten sposób zorganizuje co drugi badany w tym wieku. Na tę odpowiedź wskazało również 31 proc. badanych w przedziale wiekowym 18-29 lat.

Sposób organizowania urlopu determinuje również miejsce zamieszkania. Tak jak rok wcześniej, w samodzielnym organizowaniu swoich urlopów przodują mieszkańcy wsi - 69 proc. badanych. Z kolei z pomocy rodziny lub znajomych najczęściej korzystają ankietowani z metropolii powyżej 500 tys. mieszkańców - 37 proc.

Zmiany widać wśród beneficjentów programu Rodzina 500 plus. W zeszłym roku wszyscy ankietowani wskazali, że zorganizują swój urlop samodzielnie. W tym roku 14 proc. skorzysta z pomocy rodziny bądź znajomych, a 3 proc. z biura podróży.

W planowaniu najważniejszy hotel i bilet lotniczy

Polacy organizując urlop na własną rękę najczęściej korzystają z Internetu. Najchętniej wykorzystywane narzędzia to internetowe platformy rezerwacyjne z szeroką bazą przewoźników lotniczych i ofert hotelowych - na to wskazało 28,9 proc. badanych oraz wyszukiwarki lotów i noclegów - 27,8 proc.

Jak pokazało badanie, Polacy chętnie skorzystaliby również z narzędzi, które oferują użytkownikom dodatkowe korzyści, np. automatycznie uruchamiane ubezpieczenie w podróży - co czwarty ankietowany (27,8 proc.). 9,3 proc. ankietowanych za atut platform rezerwacyjnych uznało możliwość połączenia zakupów z programem lojalnościowym.

- Na rynku jest dużo wyszukiwarek, gdzie można znaleźć i zarezerwować nocleg lub kupić bilet lotniczy. Brakuje natomiast miejsc, gdzie można znaleźć jedno i drugie, co w szybkim tempie obecnego życia pozwoliłoby jeszcze bardziej zaoszczędzić czas. Dlatego uruchomiliśmy platformę ClubMiles, żeby w jednym miejscu można było załatwić dwie najważniejsze sprawy - nocleg i bilet lotniczy. Dokonanie płatności za wyjazd zagraniczny przy użyciu karty Diners Club sprawia, że automatycznie uruchamia się ubezpieczenie podróży zagranicznej w pakiecie karty - mówi Paweł Kałudow z Diners Club.

ClubMiles to platforma rezerwacyjna, która umożliwia szybkie wyszukiwanie lotów i hoteli. Za jej pośrednictwem posiadacze dowolnej karty Diners Club mogą płacić za bilety lotnicze oraz rezerwacje hotelowe na całym świecie.

Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych

w kwietniu 2018 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), na ogólnopolskiej grupie 1100 pełnoletnich Polaków.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »