Reklama

WOŚP datki przekażemy też zbliżeniowo

Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to ciesząca się największym zaufaniem społecznym organizacja pozarządowa w Polsce. Założona została w 1993 roku i od tego czasu co roku, na początku stycznia, organizuje zbiórkę pieniędzy, która nazywa się Finałem WOŚP. Za zebrane środki Fundacja WOŚP kupuje i przekazuje w darze szpitalom dziecięcym w Polsce najnowocześniejszy sprzęt medyczny. W ciągu 25 lat Fundacja zebrała i przeznaczyła na wsparcie dla szpitali ponad 720 mln złotych. Wspiera ja wiele instytucji i organizacji.

Lidl i Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy grają razem już od ośmiu lat. Dzięki hojności klientów i pracowników oraz zarządowi firmy Lidl, przez cały ten okres udało się zebrać łącznie ponad 11 milionów złotych.

W tym roku zbiórka organizowana jest w ponad 600. sklepach w całej Polsce. Aby wspomóc akcję wystarczy wrzucić pieniądze do specjalnie oznaczonych skarbonek w sklepach.

"Gramy razem od 8 lat! 15 tysięcy pracowników Lidla to tak jakby 15 tysięcy wolontariuszy, którzy w tym tygodniu zbierają na rzecz WOŚP. Wrzucając pieniądze do puszek ustawionych w sklepach Lidl - jesteście razem z nami!" - mówi Jurek Owsiak, prezes zarządu Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.

Reklama

"W tym roku zagramy dla dzieci, wspierając oddziały ogólnopediatryczne, ale także po raz piąty zagramy dla geriatrii, ponieważ jest to nadal jedna z najbardziej zaniedbanych dziedzin medycyny w Polsce" - dodaje Owsiak.

Oprócz zbiórki w sklepach, przygotowane zostały także specjalne aukcje internetowe na portalu aukcje.wosp.org.pl, prowadzonym przez Allegro. Wylicytować na nich można również wyjątkowe książki "Kuchnia Polska wg Karola Okrasy" oraz "Kuchnia Polska wg Pawła Małeckiego" z autografami autorów oraz grafiki Andrzeja Pągowskiego.

"Okres zbiórki pieniędzy dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy jest dla nas zawsze niezwykły. Cieszymy się, że przez osiem lat wspólnego grania przekazaliśmy na konto Orkiestry już ponad 11 milionów złotych. Mamy nadzieję, że pobijemy ubiegłoroczny rekord i zbierzemy jeszcze większą sumę niż zazwyczaj" - mówi Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

Dodatkowo, Lidl przygotował nie lada gratkę dla wszystkich fanów słodkich wypieków Mistrza Polski Cukierników Pawła Małeckiego - przedmiotem licytacji jest dzień spędzony na planie zdjęciowym z Małeckim oraz przygotowanie przez niego ulubionego deseru zwycięzcy. Swoją chęć pomocy w zbiórce zadeklarował także drugi ambasador Kuchni Lidla - Karol Okrasa. Do wylicytowania jest 2-osobowe zaproszenie na kolację przygotowaną i zaserwowaną przez samego szefa kuchni w jego restauracji. Gorąco zachęcamy do wspólnego grania z Lidlem i Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy!

Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to ciesząca się największym zaufaniem społecznym organizacja pozarządowa w Polsce. Założona została w 1993 roku i od tego czasu co roku, na początku stycznia, organizuje zbiórkę pieniędzy, która nazywa się Finałem WOŚP. Za zebrane środki Fundacja WOŚP kupuje i przekazuje w darze szpitalom dziecięcym w Polsce najnowocześniejszy sprzęt medyczny.

...................

Białystok, Jelenia Góra, Łódź, Poznań, Szczecin, Trójmiasto, Warszawa, Wrocław - to tylko niektóre z 70 miast, w których podczas jubileuszowego, 25. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, będzie można przekazać datki kartą płatniczą lub telefonem, za pomocą transakcji zbliżeniowych.

Kilkuset wolontariuszy Fundacji, kwestujących na rzecz ratowania życia i zdrowia dzieci na oddziałach ogólnopediatrycznych oraz dla zapewnienia godnej opieki medycznej seniorom, zostanie wyposażonych w zbliżeniowe terminale płatnicze. Zostaną one udostępnione dzięki współpracy Fundacji WOŚP z Bankiem Pekao S.A. i Mastercard.

Z roku na rok wartość środków zgromadzonych podczas Finału WOŚP rośnie, a w zeszłym roku sięgnęła rekordowej sumy 72,7 mln zł. Aby w czasie tegorocznej, jubileuszowej zbiórki możliwe było osiągnięcie jeszcze lepszego wyniku, Fundacja, we współpracy z partnerami, ułatwia Polakom angażowanie się w dobroczynność. Jednym ze sposobów jest podążanie za ich ulubionymi formami płatności bezgotówkowych.

Według najnowszych danych NBP, w ciągu ostatnich 12 miesięcy wartość transakcji kartami płatniczymi wyniosła 454 mld zł , co odpowiada prawie 1/3 PKB Polski i jest sumą o 13,6% większą niż rok wcześniej. NBP podaje również, że 80% kart w portfelach Polaków to karty zbliżeniowe, a z kolei z danych Mastercard wynika, że już 2/3 wszystkich transakcji kartą w Polsce to płatności zbliżeniowe.

Dlatego już trzeci rok z rzędu, podczas 25. Finału WOŚP, 300 wolontariuszy zostanie wyposażonych w zbliżeniowe terminale płatnicze, do korzystania z których w sklepach czy punktach usługowych Polacy zdążyli się już przyzwyczaić. Dzięki temu darczyńcy będą mogli w szybki i bezpieczny sposób przekazać pieniądze na konto Fundacji, zbliżając do czytnika kartę płatniczą lub smartfon. Jeśli przekazywana kwota przekroczy 50 złotych, transakcję trzeba potwierdzić kodem PIN. Terminale będą również umożliwiały przyjmowanie donacji poprzez włożenie karty do czytnika.

Wolontariuszy z terminalem płatniczym będzie można spotkać w ponad 70 miastach w całej Polsce. Będą oni wyraźnie oznaczeni. Będą nosić koszulkę z napisem "Zbliż się do Orkiestry", a ponadto identyfikator 25. Finału, tradycyjną puszkę oraz naklejki z sercem WOŚP.

W trosce o bezpieczeństwo każdy terminal będzie oznaczony naklejką z hologramem WOŚP. Logo Orkiestry będzie wyświetlane na ekranie urządzenia w trakcie transakcji, a także znajdzie się na wydruku potwierdzającym transakcję bezgotówkową.

- Od samego początku, od pierwszego Finału podążamy za nowoczesnością - mówi Jurek Owsiak, Prezes Zarządu WOŚP - Kiedyś fantastycznie było zaprosić darczyńców do dokonywania wpłat kartami - było to w czasach, kiedy karty płatnicze dopiero 'raczkowały'. Dziś jesteśmy dumni, że najnowocześniejsze, superwygodne i popularne metody płatności za pomocą transakcji zbliżeniowych to kolejna możliwość wsparcia Orkiestry i szansa dla nas, by odmieniać trudną codzienność na oddziałach pediatrycznych i geriatrycznych w całej Polsce."

- Od pięciu lat z dumą wspieramy dzieło Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Płatności zbliżeniowe stały się już dla Polaków standardem, dlatego wierzę, że umożliwienie darczyńcom przekazania donacji kartą zbliżeniową czy telefonem wpłynie pozytywnie na wysokość tegorocznej zbiórki. W czasie poprzednich Finałów obserwowaliśmy wzrost zainteresowania przekazywaniem datków w formie bezgotówkowej i spodziewamy się, że tym roku ten trend zostanie utrzymany" - powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

Ty też możesz pomóc! Czekamy na Twoje wsparcie na pomagam.interia.pl!

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »