Wyniki finansowe polskich spółek UNIQA
Składka przypisana UNIQA TU S.A. w I półroczu 2003 roku wyniosła 162,3 mln zł i była o 2% wyższa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
W strukturze sprzedaży nadal dominują ubezpieczenia komunikacyjne (76 %), ale ich udział stopniowo spada - głównie na rzecz ubezpieczeń majątkowych, które po I półroczu 2003 osiągnęły 10% udział w przypisie.
Wartość szkód poniesionych brutto w I półroczu 2003 roku (czyli odszkodowań wypłaconych wraz ze zmianą stanu rezerw na szkody zaszłe ale jeszcze nie wypłacone) wzrosła o 4,3% do wysokości 113,5 mln zł.
Na wynik finansowy netto, który wyniósł (-) 10,2 mln zł istotny wpływ miały koszty działań związanych z dokonaną w marcu br. zmianą nazwy spółki. Wynik ten jest zgodny z przewidywaniami. W nadchodzących latach planowana jest jego systematyczna poprawa.
UNIQA TU S.A. spełnia wszystkie obowiązujące w Polsce wymogi bezpieczeństwa. Na koniec czerwca 2003 roku nadwyżka środków własnych na pokrycie marginesu wypłacalności wynosi 20 mln zł, a nadwyżka na pokrycie kapitału gwarancyjnego 38 mln zł. Ciągłej poprawie ulega wskaźnik pokrycie rezerw technicznych aktywami. Na dzień 30 czerwca rezerwy techniczno-ubezpieczeniowe brutto są pokryte z nadwyżką 10 mln zł.
Powyższe wskaźniki oznaczają, że spółka posiada wystarczające środki własne do prowadzenia działalności w obecnej skali oraz zadowalającą płynność finansową.
Nowe ubezpieczenia
Od 02.09. br. UNIQA TU S.A. wprowadzi nowe produkty : grupowe i indywidualne ubezpieczenie świadczenia szpitalnego. Gwarantowana przez ubezpieczenie kwota za każdy dzień pobytu w szpitalu ma zapewnić pokrycie dodatkowych wydatków , jakie powstają w wyniku hospitalizacji oraz zrekompensować zmniejszone dochody spowodowane chorobą.
Od 01.09.br. modyfikacji ulegnie zakres usługi assistance. UNIQA TU S.A. będzie udzielała ochrony ubezpieczeniowej właścicielowi lub kierowcy pojazdu w zakresie usług assistance nie tylko na terytorium RP , ale także w całej Europie. Rozszerzeniu ulegnie również zakres usługi assistance w przypadku unieruchomienia pojazdu wskutek wypadku lub awarii.
Wprowadzanie nowych produktów ubezpieczeniowych oraz dostosowywanie oferty do wymogów obecnego rynku UNIQA wesprze ogólnopolską kampanią wizerunkową jesienią br.