Zakupy internetowe: Lepiej pospieszyć się z zamawianiem prezentów

Poczta Polska radzi, by pospieszyć się z zamawianiem prezentów w sklepach internetowych. Spółka przypomina, żeby sprawdzać czas dostawy e-zakupów przed świętami Bożego Narodzenia.

Jak wskazała rzecznik prasowa Poczty Polskiej Justyna Siwek, pandemia sprzyja zakupom internetowym, a szczególnie teraz w okresie przedświątecznym ważny jest dla klientów czas i wygoda dostawy.

- Nie zwlekajmy z zamawianiem prezentów w sklepach internetowych, warto zrobić to jak najszybciej i mieć spokojną Gwiazdkę. Im później kupimy prezent, tym uważniej powinniśmy przeczytać, ile dni potrzebuje sklep internetowy na wysłanie przesyłki - powiedziała.

Dodała, że klienci mają do wyboru doręczenie przez kuriera lub odebranie przesyłki w jednym z ponad 13 tys. punktów odbioru zlokalizowanych m.in. w sklepach Żabka, stacjach Orlen, automatach paczkowych w wybranych sklepach Biedronka.

Reklama

Poczta Polska podała kilka wskazówek, które ułatwią zakupy i sprawią, że ich doręczenie będzie zgodne z oczekiwaniami. Spółka zaleca m.in. sprawdzanie terminu realizacji dostarczenia zakupów, zwracając uwagę, że przygotowanie zamówienia do wysłania przez sklep internetowy często wynosi od 1 do 5 dni roboczych. Do tego terminu należy dodać czas potrzebny operatorowi pocztowemu na jej dostarczenie, który zależy od rodzaju przesyłki - czytamy.

Poczta przypomina, że podanie właściwego adresu doręczenia jest bardzo ważne. Nawet najmniejszy błąd w adresie może spowodować niedoręczenie przesyłki i zwrot do nadawcy. Na stronie Poczty Polskiej jest lista kodów pocztowych - warto upewnić się, czy wpisujemy poprawny kod.

Operator radzi też, aby wybierać wygodny i bezpieczny sposób dostawy. Przypomina, że kurier doręczy bezpiecznie przesyłkę pod wskazany adres, ale odbiorca musi być obecny. Wybierając opcję "Odbiór w Punkcie" odbiorca decyduje, kiedy odbierze przesyłkę, możesz to zrobić przy okazji zakupów pieczywa, czy tankowaniu - czytamy.

Poczta Polska informuje również, że doręcza paczki i przesyłki kurierskie dla osób przebywających na kwarantannie. "W momencie braku możliwości doręczenia, przesyłki te nie są awizowane i będą przechowywane w placówce pocztowej do czasu zakończenia kwarantanny. Próba doręczenia nastąpi po zakończeniu okresu kwarantanny" - podała spółka.

Operator przypomina również o prawie do zwrotu. Zgodnie z przepisami zwrotu większości towarów (np. poza żywnością) można dokonać w ciągu 14 dni. Niektóre sklepy wydłużają czas zwrotu, warto zapoznać się z jego szczegółowymi warunkami. (PAP)

Poczta Polska jest największym operatorem na rodzimym rynku - zatrudnia ponad 80 000 pracowników, jej sieć obejmuje 7600 placówek, filii i agencji pocztowych.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Poczta Polska | zakupy online | świąteczne prezenty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »